איך לקבל היתר בנייה – ומהן העלויות הצפויות

היתר בניה, הוא בעצם רישיון ואישור חוקי לבצע בניות ושינויים בנכס שלכם.

למשל אם רוצים לבנות עסק, גג, מרפסת בריכה – אתם צריכים לקבל היתר בניה, מהועדה המקומית לתכנון ובניה.

רק לאחר האישור – תוכלו להתחיל ולבצע את הבניה, שכן בניה ללא היתר הוא בניה בלתי חוקים שתגרור הריסה של המבנה וקנסות.

כדי להבין יותר על איך בכלל לקבל היתר בנייה, מה הפרוצדורה ומה המחיר, לפניכם הכל על איך לקבל היתר בנייה – ומהן העלויות הצפויות.

 

מה הוא בדיוק היתר בנייה?

היתר בנייה הוא אישור חוקי מטעם הועדה המקומית לתכנון ובנייה, שמאשר את הבניה או ההוספה שאתם מעוניינים לבצע בנכס שלכם. לא כל שינוי בנכס שלכם דורש היתר בנייה, כך שיש לבחון את זכויות הבנייה שנרשמו עבורכם בתכניית הבנייה. במידה ומדובר בתכנון בנייה שדורש אישור, עליכם להגיש בקשה רשמית לקבלת היתר הבנייה. בנייה ללא היתר בנייה, אינה מותרת ותגרור קנסות והריסות, לכן אין להתחיל בבניית התוסף עד שהאישור מגיע. כדי שיאושר עבורכם היתר הבנייה, הוא צריך להיות מאושר על ידי מכוני בקרה, שבודק את התכניות לעומק ומוודא תקינותם.

 

איך לקבל היתר בנייה?

תהליך קבלת היתר הבנייה, הוא ממושך ודורש מספר שלבים שכדאי להכיר ולעמוד בהם:

הגשת הבקשה

זה הוא השלב הקריטי הראשוני. בתהליך זה, מהנדס או אדריכל, הם אלה שצריכים לערוך את הבקשה ולהגיש אותה. הבקשה כוללת מגוון פרטים חשובים של הועדה לתכנון ובניה לדעת לגבי התכנית שלכם, כמו תעניות בנייה, פירוט חומרי הבנייה, הצגת שטחי ואחוזי הבנייה ועוד. בין היתר, תצטרכו להגיש גם אישורים כמו אישור בעלות על הנכס, וכדומה.

 

בדיקות טכניות על ידי הועדה

בשלב זה, הועדה עוברת על כל המסמכים והפרטים שהגשתם, ובמידה והכל קיים, תקבלו גם גובה למקדמה שעליכם לשלם, כ20 אחוז מהעלות הכללית של ההיתר. רק לאחר התשלום, תוכלו להמשיך לשלב הבא.

 

בדיקות המבנה על ידי מהנדס הועדה

בשלב זה, מהנדס הוועדה צריך לבדוק את המסמכים והפרטים, ולבדוק אם הבקשה עומדת בכל תקני הבנייה. רק במידה וכן, יוכל לקבל המגיש לקבל את ההיתר בהמשך.

 

כמה עולה לקבל היתר בנייה?

העלות לקבלת היתר הבנייה, היא עלות שאינה נמוכה ופשוטה במיוחד לתשלום, שכן מדובר לרוב בכמה אלפי שקלים, בהתאם להיקף הבקשה שלכם ולאגרת הבניה שנקבעת על ידי המהנדס. אלה לא גורמים שניתן לצפות מראש והם יהיו אינדיבידואליים בכל רשות עירונית, ובכל בקשה. העלויות לקבלת היתר בנייה כוללות גם הוצאות ישירות למשרד עצמו, וגם עקיפות, שכן מלבד הדברים הישירים כמו אגרת בנייה, היטל מקומי של לרשות המגורים, והיטבל השבחה – תצטרכו כמובן לשלם על בעל המקצוע שמתכנן ומגיש לכם את הבקשה, הדפסת התכנית ויצירתן וכדומה. מדובר בעסק לא זול, שיכול לעלות לאלפי עד עשרות אלפי שלקים.

 

שיפוץ מבנה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »