איך משפיע BDI על ריבית?

במסגרת חוק שירות נתוני האשראי שבתוקף למעלה מעשור, מתבצע רישום BDI של נתוני אשראי שלנו, במטרה לשקף את יכולתנו לעמוד בהתחייבויות פיננסיות.

אחד התחומים המרכזיים עליהם משפיע רישום BDI הוא ריביות.

מה הקשר בין ריבית לBDI וכיצד רישום שלילי או חיובי משפיע על לקיחת הלוואות? כל המידע לפניכם.

 

ריבית פריים

ריבית פריים, היא ריבית הנקבעת על ידי הבנקים, מתבססת על ריבית בנק ישראל ומשתנה רק על פי שינוי ריבית בנק ישראל. בנק ישראל משנה את הריבית לפי שיקוליו ומצב השוק, והבנקים רשאים לקבוע מה התוספת שיוסיפו על הריבית. בפועל, על הריבית מוסיפים הבנקים בערך כ1.5%.

 

ריבית פריים בהלוואות

ריבית הפריים משפיעה על כל סוגי ההלוואות, כולל המשכנתא. לכן, כאשר לוקחים הלוואה  או משכנתא, יש לזכור כי במידה וריבית הפריים תעלה, גובה התשלום החודשי יעלה גם הוא וההלוואה תהפוך ליקרה יותר. לעומת זאת, אם ריבית הפריים תרד, התשלומים שלכם יפחתו.

 

מה זה BDI?

BDI (ביזנס דאטה ישראל), היא לשכת אשראי המספקת לבנקים ונותני אשראי מידע על התנהלות פיננסית של אנשים פרטיים, במטרה להעריך את סיכוני האשראי וההלוואות שלהם. המידע עוזר לבנקים להעריך האם הלווה מתנהל באחריות פיננסית. לדירוג האשראי יש השפעה ישירה על יכולתך לקבל הלוואה, כרטיס אשראי, מסגרת אשראי, וכן על גובה הריבית שתידרשו לשלם ועל עלות ההלוואה.

ישנם שלושה גורמים המשמשים לבדיקת BDI:

חיווי אשראי

עוזר לקבוע האם לאשר או לדחות את בקשת הלקוח, במידה ויש לו חיווי שלילי.

 

דירוג אשראי

הוא מעין ציון פיננסי שמלמד על מוסר התשלומים של הלקוח. הדירוג נע בין 300 ל850 ובעזרתו קובעים איזו ריבית ישלם הלקוח.

 

דוח ריכוז נתונים

מרכז את כל נתוני האשראי של הלקוח משלוש השנים האחרונות.

BDI וריבית

דירוג האשראי הוא דרך אמינה ובטוחה בעזרתו ניתן להחליט האם זה בטוח להלוות כסף ללקוח, ואם כן איזה ריבית לדרוש ממנו, בהתאם לסיכון האשראי אותו הוא מייצג. בעוד שלקוח שדירוג האשראי שלו גבוה מהווה סיכון נמוך ויוכל לקבל הצעה להלוואה בתנאים נמוכים, ללקוח עם מוסר תשלומים נמוך או אדם שנקלע לקשיים כלכליים, יהיה דירוג אשראי ולכן יהווה סיכון למלווה ולא יוצעו לו תנאים אטרקטיביים.
ככל שההיסטוריה הבנקאית ורישום הBDI ובעיקר דירוג האשראי שלכם טובים ומציגים מוסר תשלומים ואחריות פיננסית, כך גדל הסיכוי שתקבלו הלוואה בריבית הנמוכה מגובה ריבית הפריים. לעומת זאת, דירוג אשראי נמוך ושלילי, יציב אתכם ברמת סיכון גבוהה ואחוז הריבית שיוסיפו לכם על הפריים יהיה גבוה.

 

לסיכום,

ניתן לראות כי בנושא של הלוואות וריביות, לBDI יש השפעה רבה. אצלנו תוכלו לקבל מידע נוסף בנושא ולקבל עזרה בשאלות כמו מה עושים עם BDI שלילי? וכדומה.

 

קופה וחשבונות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »