האם מומלץ לקחת הלוואה כנגד נכס?

לאחרונה בנק ישראל אסר על משכון דירה לטובת רכישת דירה נוספת. הבנקים אומנם לא יתנו הלוואה כנגד נכס אם הם ידעו שזו מטרת ההלוואה, אבל בגופים החוץ בנקאיים, תקבלו כמעט כל הלוואה שתרצו. כאן בכתבה נבדוק אם בכלל משתלם לקחת הלוואה כנגד נכס.

 

מהי הלוואה כנגד נכס?

מדובר בהלוואת משכנתא הניתנת תמורת שיעבוד נכס קיים. אם יש לכם נכס כלשהו על שימכם, באפשרותכם לשעבד אותו וליהנות מאחוזי מימון לא רעים למימון מטרות שונות. והכל, דרך הלוואה כנגד נכס.

 

מה גובה המימון בהלוואה כנגד נכס?

באופן עקרוני ניתן לקבל מימון של עד 50% משווי הנכס. שימו לב שערך הנכס בדרך כלל עולה כך שאם בעבר רכשתם נכס במיליון שקל, יתכן מאוד שמחירו העכשווי מגיע למיליון חמש מאות אלף שקל, כך שאתם יכולים לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר מאחוזי המימון שעמדו לרשותכם ברכישת הנכס.

עד לא מזמן, בעקבות משבר הקורונה בנק ישראל העלה את גובה המימון האפשרי ל-70% מימון כשמדובר בנכס ראשון ויחיד. כיום ההחרגה כבר לא רלוונטית.

קחו בחשבון שתוכלו לקחת אחוזי מימון של עד 50% מימון, אבל גם הם ירדו מגובה המשכנתא, כך שאם עדיין נותרה לכם משכנתא על הנכס בגובה 20% מערך הנכס, תוכלו להרחיב את ההלוואה בעוד 30%.

 

לאילו מטרות נלקחות הלוואה כנגד נכס?

הלוואה כנגד נכס ניתנת למטרות שונות. כאן נרחיב על מספר מטרות:

 

איחוד הלוואות

הרבה אנשים לא גומרים את החודש בגלל מצבור הלוואות שמעיק עליהם מידי חודש. ברגע שהם מאחדים את ההלוואות להלוואה אחת כנגד נכס ופורסים את התשלומים, נהיה להם קל יותר לעמוד בתשלומים.

 

גיוס הון עצמי

הורים רבים מעוניינים לסייע לילדיהם בגיוס הון עצמי לדירה משלהם. לא כל הורה יכול לסייע לילדו בסכום כסף משמעותי כל כך. תודות לנכס הקיים, הורים רבים נעזרים בהלוואה כנגד נכס לטובת רכישת דירה לילדם. כאמור, בנק ישראל לא מאפשר הלוואה כנגד נכס הניתנת למטרת רכישת נכס נוסף. אך כשמדובר בסיוע לילדים ולא ברכישת נכס נוסף להשקעה, העניינים הם שונים.

 

שיפוץ הבית

כל דירה צריכה תחזוק ושיפוץ אחת לתקופה. ברגע שמשפצים נכס הבנק יודע שערך הנכס עולה ולכן הוא מעוניין לאשר את ההלוואה הזו.

 

מטרות נוספות

הלוואה כנגד נכס יכולה להינתן עבור מכלול מטרות שונות. אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה כזו, תצטרכו לפרט בבנק מהי מטרת ההלוואה. המלצה שלנו, היעזרו שאנשי מקצוע לצורך כך כדי שלא תמצאו את עצמכם חסרי אונים בלא אישור הלוואה.

 

הלוואה כנגד נכס משתלמת או לא?

כדי לדעת אם משתלם לכם לקחת הלוואה כנגד נכס, חשוב לבדוק את נחיצות ההלוואה, הרבה פעמים אנשים לוקחים הלוואה מבלי שהם באמת יצטרכו אותה… כדי ליהנות מהלוואה משתלמת, רבים ממליצים על לקיחת הלוואה זו בגלל המחיר הנמוך שלה. הרי הלוואה כנגד נכס תהיה זולה יותר מכל הלוואה עסקית אחרת, אל תשכחו שיש תמורתה נכס משועבד.

שטרות של יורו

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »