החזר מס מילואים

השירות הצבאי הינו חלק גדול מהווייתו של האזרח הישראלי. מלאכתם של המשרתים לא מסתיימת תמיד עם תום שירות החובה, אלא גולשת גם כן אל תוך חייהם האזרחים והבוגרים, כאשר הם נקראים לדגל שוב ושוב בתור מילואימניקים. כדי להתייצב כנדרש, משרת המילואים נמצא בסיטואציה לא פשוטה בה עליו להשבית את חייו באופן טוטאלי לכמה ימים (עבודה, משפחה ועוד), מה שעלול באופן כזה או אחר לפגוע בהתנהלות של השגרה שלו. כדי למגר עד כמה שניתן את הפגיעה בעבודתו השוטפת של משרת המילואים, הצבא יצא בשורה של הטבות שמגולמות בין היתר בהחזרי מס עבור המילואימניק.

קיבלת מענק? ברכותיי! אתה לא מחויב בתשלום מס

ההחלטה להעניק למשרת מילואים מענק בעבור השתתפותו, מעוגנת בחוק המילואים כבר מספר לא מבוטל של שנים. בשנת 2017 התקבלה החלטה ממשלתית משמעותית נוספת, והיא לבטל את הדרישה לתשלום מס הכנסה בעבור מענקים שנמסרים למשרתים מעל 32 ימים. כך יכול משרת המילואים להנות מהסכום הכולל של המענק, אשר מוזרם ישירות לחשבון הבנק שלו. במקרה בו נגבה בכל זאת מס הכנסה מתוך המענק, יכול משרת המילואים לפנות לרשות המיסים ולברר את זכאותו להחזר מס.

איך ניתן לבדוק את הזכאות להחזרי מס?

הגורם שבוחן את הזכאות להחזרי מס הינו רשות המיסים. הגשת הבקשה להחזרי מס מילואים כרוכה בבירוקרטיה רבה, ויש לומר אף מעט מורכבת. הדבר דורש הצגה של מני מסמכים כאלו ואחרים ממספר שנות המס האחרונות, כאשר לצידן יש להמציא אישור על שירות המילואים הפעיל שבוצע לאורך השנה החולפת. כמו כן, הבקשה צריכה להיות מוגשת בהתאם לנהלים שהוגדרו על ידי רשות המיסים, כך שאם הם לא הובנו עד הסוף בקרב מגיש הבקשה, היא עלולה ליפול בין הכיסאות או לגרום למגישה ליפול לשרשרת בלתי נגמרת של בירוקרטיות ומסמכים. למי שפחות חובב התעסקות בירוקרטית או שאין לו פנאי לעניין, ישנו שירות ייעודי של איזי החזרי מס, אשר מסייע בחישוב זכאות החזרי המס ובהגשת הבקשה עצמה לרשות המיסים.  

תגמול נוסף- מהו?

מעבר לזכאות הפוטנציאלית להחזרי מס מהמילואים, כל משרת מילואים שביצע מעל מכסה מסוימת של מילואים בשנה זכאי לקבלת תגמול זה, כאשר תנאי הזכאות וסכומי המענק מחושבים על פי שווי נקודות הזיכוי ממס הכנסה. התגמול ניתן במעמד ביצוע עשרה ימי מילואים ומעלה, והוא משולם בחודש מאי של השנה העוקבת. שיעור התגמול נאמד ככפול מערך של נקודת זיכוי ממס הכנסה, כך שהמינימום שניתן הוא 0.5 נקודות זיכוי בשווי 1314 ₪ בעבור עשרה ימי מילואים, והמקסימום הוא 2 נקודות זיכוי בשווי 5256 ₪ בעבור שלושים ושבעה ימים ומעלה. התגמול הנוסף מופקד על ידי רשות המיסים לחשבון הבנק שדיווח משרת המילואים למשרד הקישור שאמון על יחידתו.

 

שטרות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך