הקמת מקלחון בבית פרטי – מה הדגשים שחשוב לדעת

עומדים בפני התקנת מקלחון בביתכם החדש? משפצים ומחליפים את האמבטיה הישנה במקלחון חדש? במאמר הבא תוכלו למצוא את כל מה שצריך לדעת טרם קניית המקלחון. בואו נתחיל.

 

מבוא

ישנם מספר פרמטרים אותם חשוב לבחון טרם התקנת מקלחון בבית הפרטי. בדיקה ותכנון מקדימים, יסיעו לכם להגיע להתקנה חכמה, נוחה ופרקטית עבורכם. טרם הקמת המקלחון, או השיפוץ בחדר הרחצה, והחלפת האמבטיה למקלחת, בדקו את ההיצע הרחב שיש בשוק. ישנם מקלחונים המגיעים במידות סטנדרטיות המקובלות כיום, וכן ניתן להזמין מקלחון מותאם אישית לפי מידות החלל לו הוא מיועד, בחירה אשר זו תהיה יקרה יותר.

כמו כן, ישנם חדרי אמבטיה בהם כלל לא מומלץ להתקין מקלחון, לרבות כאשר מדובר בחלל צר, בו התקנת מקלחון תמנע תזוזה נוחה במקלחת. בנוסף, חשוב לציין כי המקלחון יתחיל משיפוע הריצוף ומכאן שישנה חשיבות רבה לתיאום מול איש המקצוע הממונה על הריצוף.

 

פתיחת המקלחון – פרקטיות זה שם המשחק

ישנם שני סוגי פתיחה של דלתות המקלחון. האחד, מקלחון אשר דלתותיו נעות פנימה והחוצה. למקלחון זה יתרון לעניין ניקיונו, שכן אינו מקשה על פעולת הניקיון ואינו צובר לכלוך. השני, מקלחון אשר נפתח הצידה, ונע על מסילה. סוג מקלחון זה טומן שני יתרונות בחובו, ראשית, המקלחון מתאים להתקנה בחללים קטנים, ובנוסף, מקלחון זה מונע זליגת מים החוצה.

 

המבנה – פונקציה של חלל

פרמטר זה מושפע מסוג וגודל החלל בו מתקינים את המקלחון. ישנה אפשרות להתקין מקלחון חזית, זאת באם יש צורך בקירוי צלע אחת בלבד בחלל. אפשרות נוספת הינה התקנת מקלחון פינתי, בו יש צורך בהתקנת שתי צלעות. עלות המקלחון תשתנה בהתאם למספר הצלעות, מידות המקלחון, וכן מספר וסוג הצירים המותקנים בו.

 

מקלחון מעוגל – לצאת מהקופסה, תרתי משמע

המקלחון המוכשר והפופולרי בקרב רבים הינו המקלחון בעל הצלעות הישרות, אך ישנו סוג נוסף של מקלחונים, הם המקלחונים המעוגלים, אשר מותאמים להתקנה בחלל צר. אולם, בשל היותו מותקן בחלל זה, חלל הרחצה במקלחון עלולה להעניק תחושת צפיפות. גם בסוג זה, ניתן להזמין מקלחונים במידות סטנדרטיות, וכן להזמין מקלחון מותאם אישית במידותיו.

 

אמבטיון

אמבטיון הוא למעשה שילוב של אמבטיה ומקלחון. על גבי האמבטיה הקיימת, יותקנו צלעות הזכוכית.

 

 

זכוכית – בטיחות מעל הכל

את המקלחונים ניתן להזמין בשלל סוגי זכוכיות, אך חשוב לוודא כי הזכוכית עומדת בתקן הישראלי. בשל העובדה כי הזכוכית מותקנת בחלל לו פוטנציאל החלקה גבוה, על הזכוכית להיות מחוסמת או רבודה, אשר נועדו להעניק הגנה מפני התנפצות המקלחון.

הבחירה בזכוכית מחוסמת תהיי בחירה מושכלת יותר, שכן במידה והזכוכית תיפגע באופן קשה, (חלילה) היא תתנפץ לרסיסים שלא יסבו נזק רב לאדם המצוי בחלל. את הזכוכית המחוסמת ניתן להזמין בשלל מרקמים לבחירה, לרבות זכוכית חלקה, חלבית, צבועה או צרובה. אולם, נציין כי ניתן לבחור גם בזכוכית הרבודה, אשר לה מספר שכבות, אשר מעניקות הגנה העומדת בתקן לעניין התנפצות וסיכון המשתמשים במקלחון.

 

חדר רחצה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »