חישוב מחירים באילת – האם באמת המחירים ללא מעמ

עיר הנופש הלאומית של ישראל, העיר הדרומית ביותר על המפה, שכנה צמודה למצרים ולירדן, היא גם נושא לדיונים רבים בנושא המחירים הנהוגים בה.

בתור עיר נופש, רחוקה מכל ישוב מרכזי בישראל, אילת ידועה כעיר יקרה וזאת למרות הפטור ממע"מ הקיים על חלק ניכר מן המוצרים והשירותים הניתנים בעיר.

השאלה היא, מה גורם למחירים הגבוהים באילת והאם אתם באמת יכולים ליהנות מקניות בעיר הדרומית ללא תוספת מע"מ?

 

מע"מ באילת – האם הוא באמת לא קיים?

אילת היא לא רק עיר הנופש הלאומית, אלא גם עיר השופינג הלאומית. הפרסום אודות מחירים ללא מע"מ מושך מטיילים רבים לשמור את הקניות הגדולות הבאות שלהם להזדמנות הבאה שהם מגיעים לנופש באילת. במקום לבלות כל יום הל החוף, אפשר לשמור יום אחד לקניות ולמצוא במחירי מציאה מכשירי חשמל ומכשירי תקשורת, בגדים, בשמים ואפילו סיגריות, אבל האם זה באמת המצב?

על פי החוק בישראל, החל משנת 1985, באילת המוצרים נמכרים ללא מע"מ. המחירים המתקבלים הם בשיעור של 17 אחוז פחות ממה שנהוג במרכז הארץ, בתנאי שרכשתם אותם באילת.

יתרה מכך, החוק היבש קובע כי הקונים ישתמשו במוצרים שקנו רק בתוך אילת. אם הקונים מעוניינים להוציא את המוצרים מחוץ לעיר – הם יידרשו לשלם מע"מ בכל מקרה.

 

מע"מ באילת – הסיפור האמיתי

בפועל המצב קצת שונה. המוכרים לא באמת שואלים ולא באמת איכפת להם אם אתם מתכוונים להשתמש במחשב שקניתם רק בעת שהותכם בעיר, או שאתם מתכננים גם לקחת אותו אתכם הביתה לפתח תקווה למשל.

בנוסף, לא כל המוצרים והשירותים הניתנים באילת פטורים ממע"מ באופן גורף. בין מוצרים שמחיריהם אינם אמורים לכלול מע"מ, נכללים: כלי רכב, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה, מכשירי וידאו, מערכות סטריאו, מקפיאים, סיגריות, טבק, מצלמות וידאו ותכשיטים או שעונים שערכם מעל 200 דולר.

בסופו של דבר, המחירים של מוצרים רבים באילת אמורים לכלול את שיעור המע"מ המקובל, אבל בפועל, עסקים רבים באילת מעדיפים להמשיך לגבות מחירים נמוכים מהנהוג בשאר הארץ, כדי להמשיך להיות אטרקטיביים עבור הנופשים הרבים, המספקים להם פרנסה נכבדת.

אם אתם מתכננים נסיעה לאילת ורוצים לבדוק שהמחיר שמציעים לכם הוא מחיר משתלם, או שאתם רוצים לבדוק אם המוכר כלל את שיעור המע"מ במחיר הסופי, או שאתם רוצים לבדוק כמה יעלה המוצר שאתם רוצים לקנות, אם תוסיפו מע"מ למחיר המקורי, מומלץ להשתמש בכלי פשוט ונוח: מחשבון מע"מ. הכלי הפשוט הזה זמין לכם 24/7, מכל מכשיר המחובר לאינטרנט והוא מספק לכם אפשרות קלה, מהירה ונוחה לחישוב שיעור המע"מ, למקרה שתרצו לבדוק מה תהיה התוספת על העלות הנקובה של המוצר, או לחילופין – מהו שיעור המע"מ שהתווסף למוצר שאתם רוצים לקנות, אם מחירו כבר כולל מע"מ.

 

לסיכום

בין אם אתם בעיצומו של סיבוב שופינג נטל רסן בעיר הנופש הדרומית ובין אם אתם חושבים על קניה של מוצרים יקרים במרכז הארץ, תוכלו להיכנס בקלות ובמהירות לכלי החישוב הפשוט והזמין, שיסייע לכם לקבל תשובה מהירה ומדויקת על כל עסקה שתרצו לבצע.

תצוגת נתונים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »