איך לחסוך כסף כל חודש בתלוש המשכורת

כאשר מדובר בעובדים עצמאיים רבים שעליהם להוציא חשבונית, והם אינם מוכרים בתור עוסק מורשה על ידי רשויות המס (או בתור עצמאי מכל סוג שהוא) הוצאה של חשבוניות יכולה להיות עסק שיקר שמוריד סכומים משמעותיים מתלוש השכר.

המצב לא חייב להיות ככה ! במיוחד אם אתם שליחים ועליכם להוציא חשבוניות למעסיק שלכם בחברת השליחויות, מצב נפוץ במיוחד – ואתם לא יודעים איפה להתחיל, במדריך הזה אעזור לכם להוציא חשבוניות שיובילו לחיסכון חודשי בתלוש המשכורת שלכם.

 

מצאו חברה נוחה

ישנן חברות רבות שכל תפקידן הוא לגשר על הפער שבין מקבל השירותים לבין מעניק השירותים כך שהוא לא יצטרך להיות מוכר בתור עצמאי לרשויות המס. על מנת לעשות כן, החברות רושמות אתכם בתור שכירים בחברה שלהם (ברישום אצל מס הכנסה) ובתמורה להפרשה מסוימת מסך המשכורת, הם מספקים את החשבונית בהתאם לסכום הנקוב.

ישנן חברות שעושות הסדרים מיוחדים לבעלי מקצוע מסוים ובייחוד שליחים כמו גט מוטו וולט הסדר שתפקידו לחסוך את כל הבירוקרטיה והפרשה יחסית מינורית מתלוש השכר לשם הוצאת החשבונית לחברה כדרוש על פי החוק.

כאשר בוחרים חברה והסדר שיקטין את ההוצאות המיותרות בתלוש המשכורת כדאי לשים לב למספר קריטריונים משמעותיים.

 

כמות העמלה

לבסוף, המטרה היא שתילקח כמה שפחות עמלה בעבור השירות, לכן בתור מסננת שימו לב לכמות העמלה שגובים מכם. כמובן שגודלה של העמלה מושפע מהשירותים שמוענקים וישנם הסדרים שונים שמעניקים אופציות שונות וכדאי לשים לב לכך, לכן שאר הקריטריונים יעמדו בדיוק על כך.

 

מול מי אתם נחשבים עצמאיים בעיניי החוק

לרוב החברות יציעו הסדרים דומים גם במישור הזה אבל חשוב מאוד לשים לב – במידה ואתם נחשבים עצמאיים בעיניי ביטוח לאומי, עליכם לשלם להם בנפרד. בעוד שלרוב מול מס הכנסה תיחשבו שכירים, דבר שמקל מאוד על העבודה הבירוקרטית. מרבית החברות יגבו דרכן גם את מס הערך המוסף (מע"מ), כך ששימו לב שהמשכורת שתקבלו בפועל, לאחר ניקוי העמלה של החברה יכלול גם ניקוי של המס – כדי שלא תופתעו כדי לזכור את זה מראש. מה שמוביל אותי לנקודה הבאה

 

בחרו את החברה שחוסכת לכם כמה שיותר התעסקות עם בירוקרטיה

לחברות שונות ישנם ממשקים שונים של הגשת טפסים והתנהלות מול הרשויות, ישנן חברות שניתן להגיש דרכן את כל הטפסים המתאימים ומנגד הן מתחייבות לטפל בכל ההסדרה החוקית של המעמד שלכם בתור עובדים אצלם – בחרו בהסדר הזה, יכול לחסוך לכם המון זמן וכאבי ראש מיותרים לחלוטין, כך הדבר למשל בהסדר גט מוטו.

לסיכום, אם אתם עצמאים ובפרט שליחים, הרבה חברות יכולות לסייע לכם בהוצאת חשבונית, רק זו שתעניק לכם את מירב השירותים במינימום עמלה תהיה זו שתחסוך לכם הכי הרבה כסף כל חודש בתלוש השכר.

 

נדנדה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »