מהם דמי היתר ואיך ניתן לחשב אותם

אם אתם קצת הולכים לאיבוד בכל המנגנון המסובך של מערכת המיסים הישראלית, זה בסדר, אתם בכלל לא היחידים שמתקשים להבין כיצד פועלת מערכת המיסים, בשביל שהכל יהיה הרבה יותר פשוט ותצליחו להבין לקראת מה אתם הולכים, הנה מאמר שיסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהם דמי היתר ?

דמי היתר, זהו תשלום של מס אותו יש לשלם באם רוצים לבצע שינויים במבנים או בשטח (ישנם מספר סוגים של שינויים עליהם משלמים את דמי ההיתר, עליהם נסביר בהמשך).

מזוודה עם כסף

 

איך מחשבים את דמי ההיתר ?

משנת 2002 חל שינוי בגביית המיסים עבור דמי היתר, שאלו קובעים כי גובה התשלום עבור דמי היתר יהיה בגובה של 31% מהפרש של ערך הקרקע.

אבל אם שילמתי היטל השבחה לרשות המקומית, האם מחויב בתשלום דמי היתר ?

כן יש לשלם את דמי ההיתר, אחת השאלות הנפוצות ביותר היא במקרים בהם שולמו היטלי השבחה, ובעלי נכס רוצים לדעת אם עליהם לשלם גם את דמי ההיתר.

בשיטה החדשה, אותה קבע המנהל, יש לשלם 51 אחוזים, ובאם שולם כבר היטל השבחה לרשות העירונית על ביצוע שינויים לצורך השבחת נכס, ישיבו למשלם את המיסים מחצית מגובה תשלום של היטל ההשבחה אותו שילם לרשות המקומית, או שיכול להיות מקרים בהם יוחזר למשלם המיסים מחצית מגובה תשלום דמי היתר, שאת הסכום המוחזר הוא יהיה המוך מבין השניים, כלומר המס הנמוך יותר ששולם, ממנו יוחזר במקרה ויש אישור בזיכוי הסכום לבעלי הנכס ששילם את ההיטל.

 

דגש חשוב מאוד :

יש להבין, שכל מקרה נבחן לגופו בצורה מתאימה ומדויקת, לכן אין לראות בנאמר לעיל כסוג של ייעוץ, לצורך ייעוץ מקצועי ניתן לפנות לשמאי מקרקעין מוסמך המבין את הדינים החלים, ויכול לתת את הייעוץ הנכון והמדויק.

יחד עם זאת, למען הסר ספק לגבי שיטת התשלום וגובה התשלום, החל מכניסתה לתוקף של השיטה החדשה, יגבה המנהל 31 אחוזים ללא סוג של החזר, אז רגע אחד לפני שאתם מבצעים את התשלום כדאי לפנות לשמאי מקרקעין ולבדוק את הזכויות והחובות שלכם, מוזמנים להיכנס לאתר https://makovern.com בכדי לקרוא ולקבל ייעוץ מקצועי.

 

עוסקים בנדל"ן ורוצים לעשות בצורה מקצועית

כל מי שעוסק בנדל"ן נדרש לדעת המון דברים, הוא צריך להכיר את השוק, להבין את המחירים, להכיר מהם הגורמים המשפיעים על מחיר הנכס ואיך ניתן לבצע את הערכות השווי ולתת ללקוחות שלכם כל המידע לו הם נדרשים ויכול לשמש אותם.

בכדי להגיע לרמה הנדרשת יש להכיר כל מיני שיטות להתנהל במצבים שונים, איך לנהל נכון את התהליכים אותם עוברים, לשם כך כדאי לשקול ייעוץ עסקי ומקצועי בתחום, אחד ממובילי התחום הבכירים בישראל, הינו יורם דובובסקי אחד מהמרצים המובילים בתחום בישראל.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »