מה צריך לעשות בזמן קניית דירה – הרשימה המלאה

יותר ויותר אנשים מבינים כיום שבשביל ליצור רווחה כלכלית צריך שיהיה לך נדל"ן. הכנסה פסיבית קבועה או פשוט הבטחה שתמיד יהיה לך בית, מובילים אנשים לרכוש דירה משלהם. כדי לעשות זאת בצורה המיטבית ביותר, ריכזנו עבורכם 4 אלמנטים שאסור לשכוח!

 

בחירת מיקום הדירה

בדיקת דירה לפני קנייה מכילה הרבה משתנים. בין אם אתם מתכוונים לעבור לגור בדירה ובין אם אתם מתכוונים להשכיר אותה, יש כמה פרמטרים שכדאי לזכור כשבוחרים את מיקום הדירה:

  • האם אני אוהב את המיקום? האם המיקום עונה על צרכיי (מרחק מהעבודה, שקט, חינוך לילדים)?
  • האם אפשר להתנייד באזור ללא רכב? מה מרחק הדירה ממרכז העיר הקרובה ביותר? אם תבחרו להשכיר את הדירה, סביר שהשכירות תהיה גבוהה יותר עבור דירה במרכז העיר מאשר בפאתיה.
  • האם הדירה נמצאת בשכונה בטוחה?
  • האם אני יכול לעמוד בתשלום הארנונה והמיסים של הדירה?
  • אם אבחר להשכיר את הדירה, האם אוכל לנהל את כל עניינה הן מרחוק והן בשטח?

 

בחירת התקציב לדירה

מלבד ההוצאה הגדולה שהיא קניית הדירה עצמה, ישנן הרבה עלויות נלוות לתהליך: מס רכישה, עמלת תיווך (במידה ויש), תשלום בגין שכירה של עורך דין (במידה ויש), אגרות רישום, עליות שיפוצים בדירה, עלויות מעבר דירה, תשלומים ליועצים נוספים (כגון: שמאי), ועוד הוצאות בלתי צפויות.

יש לוודא שאתם מסוגלים לעמוד בכל ההוצאות הללו, ואם תבחרו באופציה של משכנתא, יש לוודא שתוכלו לשלם את העלויות בגין פעולה זו ושתוכלו לעמוד בתשלומים כולל ריביות במשך השנים. ערכו סקר בין הבנקים ומצאו את הדיל הטוב ביותר ללקיחת משכנתא.

 

בדיקות מקדמיות חשובות

התייעצו עם עורך דין ובדקו לעומק את הדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש. בדקו שהאדם איתו אתם מנהלים משא ומתן הוא אכן בעל הדירה הלגיטימי, שהדירה אינה עומדת בפני עיקול הבנק, שהבניין לא עומד בפני שיפוצי תמ"א 38, וכיו"ב.

השתמשו באנשי מקצוע ובדקו האם יש חריגות בנייה, מה מצב התחזוקה בדירה ובבניין, האם יש צורך לשפץ, אילו שינויים ניתן לעשות בדירה, ועוד.

מומלץ לבדוק האם מתגורר דייר בדירה ומתי הוא עתיד לעזוב, על מנת לתכנן את לוח הזמנים שלכם.

במידה והדירה נמצאת בבניין, בדקו מהי איכות החיים בבניין, אלו שכנים יש לכם, האם יש בעיות של לכלוך ורעש, האם יש תשלומים נוספים (ועד בית, לדוגמא), וכדומה.

 

חתימה על החוזה

אם מצאתם דירה שמצאה חן בעיניכם, נהלו משא ומתן על החוזה בהתאם לממצאים. ניתן להיעזר בעורך דין כדי לקדם את העסקה ולהתגבר על מכשולים.

היזהרו מלחתום על זכרון דברים אם אינכם בטוחים, זהו מסמך משפטי מחייב לכל דבר.

 

לסיכום

בעת רכישת דירה ישנם המון גורמים שצריך לקחת בחשבון. קחו את הזמן ובדקו את הדברים לעומק לפני חתימה על החוזה.

השקעה

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך