מידע חשוב על מיסוי רהיטים בייבוא אישי

המטרה של יבוא אישי של מוצרי ריהוט היא לעקוף את החנויות והיבואנים כדי לחסוך בהוצאות.

בנוסף, ייבוא אישי מאפשר לבחור רהיטים מבין היצע גדול יותר – אך הוא גם דורש תשלומי מיסים והיטלים.

אז במה בדיוק מדובר ואיך בכל זאת חוסכים זמן וכסף? הנה המדריך המלא

 

רהיטים בייבוא אישי הם כיום פתרון שיכול לעלות בקנה אחד עם הצרכים של קהל יעד מגוון. קודם כל, זה פתרון אידיאלי עבור אנשים פרטיים שרוצים לדלג מעל חנויות הרהיטים ולמעשה לעקוף את התיווך שלהם. כאשר אנשים פרטיים בוחרים לבצע ייבוא אישי של רהיטים, הם משווים בין קטלוג גדול יותר של דגמים ואמורים לחסוך בהוצאות.

חוץ מזה, ייבוא אישי יכול להתאים גם לרהיטים למשרד או לעסק. כאן לא מדובר על מוצרי ריהוט סטנדרטיים, אלא על רכישת כמויות גדולות יחסית של מוצרי ריהוט שונים. מצד שני, גם בעלי עסקים וגם אנשים פרטיים חייבים לקבל מראש מידע חשוב על מיסוי רהיטים בייבוא אישי.

 

מה גובה המס?

רהיטי עץ ומתכת מחויבים נכון להיום בתשלום מכס של 12%. בנוסף, יש לצרף לעלות המקורית עוד עלות מע"מ שעומדת נכון להיום על 17%. ברוב המקרים, מיסוי רהיטים בייבוא אישי יגיע לסדר גודל של תוספת 30%. אבל זה לא הכל, כי מלבד מיסוי רהיטים בייבוא אישי תצטרכו לשלם על עלות המשלוח של ההובלה – נתון שנקבע בעצמו לפי המשקל והנפח של ריהוט בייבוא אישי ומסוג ההובלה (ימית או אווירית).

עוד דבר שכדאי לדעת הוא שקיימים הבדלים בין מיסוי רהיטים בייבוא אישי לבית ולחצר. כך למשל יבוא ריהוט גן בכמות מותרת לייבוא אישי לא מחייבת בעמידה בתנאים מסוימים, כל עוד שומרים על כמות של עד 5 יחידות. יתרה על כך, בכמות כוללת של טובים בפחות מ-1,000 דולר ניתן לייבא יותר מהכמות המפורטת וסך הכל עד 30 יחידות מאותו פריט במשלוח.

באופן כללי, מוצר שעולה מתחת ל-75 דולר פטור ממס. במחיר של 75-500 דולר תשלמו 17% מס ובמחיר של מעל 500 דולר תשלמו כ-31%.

 

איך חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על האיכות?

אבל האמת היא שלא חייבים להסתבך עם מיסוי רהיטים בייבוא אישי. אם פונים מלכתחילה אל חברות שמתמחות בכך כמו אוליווד רהיטים ניתן לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת. כאשר מומחים ובעלי מקצוע מתעסקים בנושא של בחירה ואז ייבוא של רהיטים לישראל, הלקוחות המקומיים חוסכים זמן וכסף.

לסיכום, מיסוי רהיטים בייבוא אישי הוא מקור הכנסה של המדינה ולכן לא סביר שבשנים הבאות יוותרו עליו. מצד שני, החדשות הטובות הן שכיום ניתן לחסוך חלק גדול מאוד מההוצאות ולתאם את רכישת הרהיטים מול חברות מקצועיות שזו בדיוק ההתמחות שלהן.

 

מחשבון וכסף

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך