תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שנפצע בעקבות תאונת עבודה, יכול להיפגע בעתיד ביכולת להרוויח פרנסה. ישנן שתי דרכים להתמודד עם תאונת עבודה – ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי, או להגיש תביעה למעביד בעקבות התרשלות. כמובן, שזה תלוי בסוג התאונה, במקום בו היא קרתה ובעוד גורמים נוספים. במאמר זה, נציג לכם מה הם הדברים שתצטרכו, במידה ובחרתם להגיש תביעה לתאונת עבודה במוסד לביטוח הלאומי.

 

הגשת הטפסים

התמודדות מול המוסד לביטוח לאומי יכולה להיות ארוכה ומייאשת. לבטח  תרצו להימנע מהתעסקות בבירוקרטיה מיותרת, או משליחה של טפסים חדשים בהתאם לצורך. כדי לעשות זאת בצורה נכונה, הדבר הראשון שעליכם לזכור הוא כי עליכם להגיש את טפסי התביעה תוך שנה לאחר מועד התאונה. בזמן הזה תצטרכו להציג חוות דעת של רופא, הקשורה לפגיעה בעקבות התאונה, להציג עדים, תיעוד מהמקרה ועוד.

 

מסמכים

כמו בכל תביעה שאתם מכירים, גם בתביעת תאונת עבודה המוגשת לביטוח לאומי  יש צורך במסמכים. ליתר דיוק – הרבה מסמכים. אתם תצטרכו להציג בין השאר, חוות דעת של רופא, הפניות לבדיקות שנעשו, חופשות מחלה, מסמכי שחרור ועוד.

מעבר לזה, אתם תצטרכו להשיג ולהציג עדים וגם ראיות שיציגו את הצד שלכם בתאונה ויעידו על מה בדיוק קרה לכם. כל אלו יתמכו בבקשה שלכם אל מול הביטוח הלאומי. חשוב מאוד שתשמרו גם קבלות שמציגות הוצאות כספיות בעקבות התאונה, שקשורות למצב הרפואי.

 

עורך דין

תביעות ביטוח לאומי הן הליך ארוך ומורכב שדורש סבלנות, ולעיתים גם סיוע של עורך דין מקצועי. ישנם מקרים בהם תביעת תאונת העבודה יכולה להסתבך. אם אתם מעוניינים למשל בתביעה לקבלת אחוזי נכות עקב תאונה קשה, אתם כנראה תצטרכו עורך דין. הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי הן קשות וארוכות.

הן דורשות מכם להגיע מוכנים, עם כל המסמכים שאספתם ומידע על התאונה וחומרת המצב. לכן, יש צורך בשירותים של עורך דין מקצועי שיידע מה עליכם להביא, איך להתכונן לוועדות בצורה נכונה, ויעזור לכם לעבור את התהליך המייגע בצורה מוצלחת.

 

הבנה של המצב הרפואי

כדי לתבוע את הביטוח הלאומי, עליכם להבין מהו המצב הרפואי שלכם כעת. זאת מכיוון שעם התקדמות התהליך, מצבכם יכול להחמיר או להישאר יציב, וזה פרמטר שיכול לשות החלטות בוועדות אליהן תגיעו. אם למשל, אתם שמים לב שבמהלך הימים ישנה הידרדרות במצב, עליכם לתעד זאת.

זאת מכיוון, שבמהלך התביעה אתם כנראה תיקראו להגיע לוועדות רפואיות, או לצרף מסמכים רפואיים ויש לכך חשיבות, באם המצב הרפואי מדרדר. ישנם טפסי החמרה במצב הרפואי שמציינים כי המצב שלכם מידרדר, זה מאפשר לכם גם לערער על החלטות הביטוח הלאומי, במצבים מסוימים. על כן, חשוב להבין מהן תוצאות התאונה והשפעתן על המצב הרפואי שלכם טרם הגשת הטפסים.

תביעות ביטוח לאומי

 

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך