תיקון 6 לחוק שכר שווה – המדריך המלא

אם אתם בעלי עסק חובה להכיר את חוק השכר השווה, ובמיוחד את תיקון מספר 6 לחוק.

מלבד חשיבות התיקון הזה לעובדים שלכם יש לו השלכות על חובתכם כבעלי עסק ולכן סידרנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

חוק השכר השווה

חוק השכר השווה לעובדת ועובד נחקק בשנת 1996 וקובע שיש לשלם שכר שווה לכל עובד ועובדת הנמצאים באותה המשגרה או אותו הדרג. ובנוסף החוק הניטל חובה על מספר גופים ממשלתיים ואלו המקבלים מימון ממשלתי להגיש דו"ח שכר המפרט לפי מגדר את שכר כל העובדים.

השינוי העיקרי הוא דוח פירוט שכר לעובדים לפי תיקון 6 לחוק שכר שווה. בהמשך נפרט מה הן ההשלכות של התיקון ועל מי הן חלות אך למידע נוסף על חובות וזכויות עסקים ועובדים ניתן לפנות לאתר חברת Pay Check.

 

תיקון מספר 6 לחוק השכר השווה

כאמור השינוי העיקרי בתיקון נוגע לדו"ח פירוט השכר אך זה לא השינוי היחיד. חובות המעסיק משתנות בין עסקים עם יותר מ-518 עובדים לעסקים עם פחות מ-518 עובדים.

 

חובות עסק עם 518 עובדים או יותר

  1. דו"ח פירוט שכר פנימי

על המעסיקים לפרסם דו"ח פנימי המפרט את שכר העובדים לפי מחלקות, משרות, ודרגות בחברה. הדו"ח צריך להיות מופץ אחת לשנה ובאופן אנונימי שאינו חושף משכורות של עובדים באופן מוצהר אלא לפי חתכים.

 

  1. יידוע העובדים

מלבד הפצת הדו"ח יש ליידע באופן אישי כל עובדת ועובד לדו"ח לפי המידע הרלוונטי אליהם, כלומר לתת לכל אחד מעובדי החברה את המידע הרלוונטי אליהם לפי דרג ומשרה באחוזים בנוסף לדו"ח הפנימי המופץ בחברה.

 

  1. פרסום הדו"ח לציבור הרחב

לאחר יצירת הדו"ח הפנימי יש לפרסם גרסה לציבור הרחב, בין אם באתר החברה או דרך ערוצים ציבוריים, ולאפשר גישה למידע לכל מי שרוצה לראותו.

 

חובת עסקים עם פחות מ-518 עובדים

במקרה של עסק קטן יותר המונה פחות מ-518 עובדים אין חובה לפרסם דו"ח, פנימי או חיצוני, אך חובה לספק את המידע הרלוונטי בהקשר של שכר והפערים בים עובדים לעובדות באותה המחלקה, דרג, ומשרה, לכל עובד או עובד החפצים במידע הזה. אין להסתיר או לשנות נתונים אלו.

הדו"ח רלוונטי לעובדי ועובדות העסק אך הוא משרת גם את העסק במקרה של תביעה על בסיס אפליה.

 

לסיכום

תיקון מספר 6 לחוק הוא חדש, אך חשוב להישאר מעודכנים. מצד העובד והעובדת המידע רלוונטי על מנת להבטיח שוויון, ומצד החברה המידע מספק מסמך מסודר שיכול להגן על המעסיק מהתפתחויות משפטיות מצד עובדים.

מומלץ להתחיל לעבוד על הדו"ח מיד אם עוד לא עשיתם את זה, ובתוך עובדים חשוב לזכור את זכויותיכם ולממש אותם. יש לזכור שגם כשהשכר הוגן ושוויוני, אי הפצת הדו"ח נחשב לעבירה על החוק ועלול לגרור לקנסות או אפילו מאסר בפועל.

ציוד משפטי

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »