בין אם אתם מתחילים בהקמת עסק חדש או שמא יש ברשותכם עסק משגשג ומצליח. התחלת פרויקט חדש יכולה להיות משימה מאתגרת, כלכלית, עסקית וגם אישית. כדי שהפרויקט החדש יצליח ויעמוד במטרות שהצבתם לו עליכם לעשות את כל השלבים שלו באופן המקצועי והטוב ביותר ובדיוק לשם כך כדי להיעזר בבעל מקצוע כמו יועץ אסטרטגי.
מהו יועץ אסטרטגי?
בפשטות יועץ אסטרטגי הינו אדם המתמחה בתכנון, שיווק והוצאה לפועל של תוכניות עסקיות, פרויקטים חדשים ושינויים ארגונים שונים.
אם נצלול לתוך בעבודה של היועץ האסטרטגי, מדובר באנשי מקצוע אשר מתמחים במשך שנים במציאת פתרונות לבעיות עסקיות, בהבנה של מודלים עסקיים ובהבנת השוק. לכן, הם יודעים לסלול את הדרך להצלחה וגם להזהיר מפני כישלון אפשרי והם נחשבים לנכס לכל חברה שרוצה להתפתח.
מה בפועל היועץ האסטרטגי יעשה?
התשובה לשאלה הזו מורכבת מאוד, הסיבה לכך היא שזה תלוי בהרבה מאוד פרמטרים שונים. הפרמטר הראשון הוא סוג הפרויקט, האם מדובר בהקמה של חברה חדשה או שמא חיפוש להתרחב לשוק חדש ואלו הן רק שתיים מתוך עשרות הדוגמאות לפרויקטים בהם כדי להיעזר בייעוץ אסטרטגי.
אך ישנם שלבים שהם יחסית משותפים לכל סוג פרויקט. השלב הראשון הינו בדיקת היתכנות, בשלב זה חברת הייעוץ תקיים איתכם פגישה מעמיקה על הפרויקט או הרעיון שלכם. מטרת הפגישה היא הצגה של כלל המידע שיש ברשותכם כרגע כולל תוכנית עסקית, מידע על משקיעים פוטנציאלים, תוכנית כלכלית וגם מחקר שוק אם קיים.
לאחר הפגישה הראשונית, חברת הייעוץ האסטרטגי תקח את כל המידע שהעברתם לה ואת כל התכנונים שלכם ותתחיל לחקור. המחקר הבסיסי שלה כולל בתוכו מחקר פלח השוק, מחקר על מתחרים אופציונליים, בחינה של התוכנית העסקית והכלכלית שלכם לעומקה. בסיומו של שלב זה, אשר אורך בדרך כלל כשלושה חודשים. תקבלו את הערכה המקצועית של חברת הייעוץ. בשלב זה ייתכן גם שחברת הייעוץ תציע לכם שלא להמשיך עם הפרויקט או שמא תציג בפניכם דרכים מוצלחות יותר אשר יאפשרו לכם להרוויח יותר או להוביל את הפרויקט להצלחה.
שלב ביצוע הפרויקט
ישנם עסקים רבים אשר בוחרים להשתמש בשירותי הייעוץ רק לשלבים המוקדמים של התחלת הפרויקט. אומנם מדובר בשלבים המשמעותיים ביותר, אך גם לאורך בניית הפרויקט כולו תמיד ייתכנו שינויים וחשוב מאוד שיהיה ליווי מקצועי אשר יעזור לכם להתמודד עם המהמורות שיגיעו בדרך.
בדיוק לצורך הזה חברות הייעוץ האסטרטגי בוחנות את השווקים השונים לאורך כל השנה, בוחנות משקיעים ולומדות איך לשנות ולשפר את התוכניות העסקיות לאורך הדרך. צריך לזכור שלחברות האיכותיות והמקצועיות בתחום יש שנים של ניסיון שבמהלכן הם ראו חברות רבות מצליחות וגם נופלות והדרך הטובה ביותר להצליח היא ללמוד מטעויות של אחרים.