מדריך לעיצוב לוגו

האם יש לכם או היה לכם בעבר פרופיל באתר או אפליקציית היכרויות? אם כן, אתם וודאי מודעים לחשיבות של התמונות שאתם מעלים לפרופיל שלכם ויותר מכל – חשיבות תמונת הפרופיל שלכם.

תמונת הפרופיל היא הדבר הראשון מכם שמשתמשים אחרים רואים והיא משפיעה באופן ניכר על הרושם הראשוני.

בהקבלה, בעולם העסקי ללוגו של העסק ישנה חשיבות דומה לחשיבות של תמונת הפרופיל.

הלוגו הוא הפנים של העסק ומשפיע על הרושם שנוצר בקרב קהל היעד על העסק ולכן יש להשקיע מחשבה רבה בעיצובו.

 

מיתוג עסקי ועיצוב לוגו – האם מדובר באותו הדבר?

ישנם רבים המתבלבלים בין המושגים "מיתוג עסקי" לבין "עיצוב לוגו" וטועים לחשוב שאלה הם שמות שונים לאותו המונח.

עיצוב לוגו עשוי להיות חלק מתהליך מיתוג עסקי. מיתוג עסקי הוא תהליך רחב ומקיף הכולל שיטות שיווק ותקשורת שונות ליצירת זהות ייחודיות עבור העסק, כאשר לעיתים זהות ייחודית זאת כוללת לוגו. אך עיצוב לוגו כשלעצמו אינו מיתוג עסקי.

 

מהו תהליך היצירה של לוגו?

בשל פשטותם של סמלילים רבים, יש החושבים שלוגו הוא דבר שקל לעצב ותהליך יצירתו פשוט. אך האמת היא שכדי שלוגו יהיה מוצלח ועל מנת שייחרט בזיכרונו של הציבור יש לעבור תהליך יצירה מעמיק:

  1. ראשית יש לאפיין את העסק ומטרותיו, וכן את המותג הרצוי ומטרותיו.
  2. יש לערוך מחקר אודות המתחרים בענף לרבות סמליליהם והשפה העיצובית שלהם.
  3. יש לבצע סיעור מוחות עם צוות הקריאייטיב של משרד המיתוג המעצב את הלוגו.
  4. יש לבנות קונספט ולהציג כיוונים אפשריים.
  5. יש לבחור סגנון עיצוב ולפתח כיוונים שונים ללוגו.
  6. לבסוף, יש להכריע ולבחור כיוון מסוים ולוגו.

 

כיצד בחירת צבעים מסוימים משפיעים על קהל היעד?

מחקרים רבים מצביעים על כך שצבעים וגוונים מסוימים בסמלילים משפיעים פסיכולוגית באופן שונה על קהל היעד. להלן מספר קבוצות צבעים והרגשות האפשריים שהם מעוררים:

 

אדום, כתום וצהוב:

אלה הם צבעים חמים שעשויים לעורר תחושות אושר, אנרגיה ואופטימיות ונחשבים לצבעים דומיננטיים.

 

ירוק, כחול וסגול:

צבעים שנחשבים ל"מגניבים" מחד, ומאידך לשקטים ומרגיעים.

 

צהוב, כתום, ורוד ואדום:

צבעים העשויים לשדר שמחה, כאשר ככל שהם בהירים יותר כך ישדרו אופטימיות רבה יותר.

 

שחור, אפור וגוונים כהים של כחול:

אלה הם צבעים העשויים לשדר עגמומיות ועצב, תלוי באופן השימוש. מצד שני, צבעים אלה עשויים לשדר גם מקצועיות.

 

היכן ניתן למצוא מעצב ללוגו?

ההמלצה שלנו היא לשכור לטובת עיצוב לוגו חברת מיתוג מובילה בתחומה. גם אם אתם מעוניינים בעיצוב לוגו בלבד ולא בתהליך מיתוג עסקי, יש אנשי המקצוע בחברות כאלה את סל הכלים המאפשר להם לעצב לוגו שנראה יפה מצד אחד ומצד שני שמשדר את מה שתרצו שהמותג שלכם ישדר.

חברה כזו היא חברת BrandWiz. מדובר במשרד בוטיק מוביל בתחומו למיתוג ופרסום בעל ניסיון של מעל 25 שנה בתחומי המיתוג, הפרסום והעיצוב. המשרד סייע לחברות בינוניות וקטנות רבות לפרוץ קדימה ולשגשג, וכל זאת במחירים הוגנים ללא תוספות מפתיעות באמצע הדרך.

 

רשת פיצריות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת צוואה
מנגנוני התניה בצוואות

צוואה ערוכה היטב, מדויקת וכתובה באופן מדויק, היא מסמך משפטי חשוב מאין כמותו. למעשה היא יכולה להשפיע בדרכים רבות על היורשים ואף לשנות את חייהם. מלבד זאת ולפני הכל, צוואה

למאמר המלא »