ההחלטה האם לרכוש CRM או ליוצור אחת מיוחדת לעסק שלכם יכולה להפוך למשימה מפרכת עם הרבה טיעונים לכאן או לכאן.
אירגנו לכם את הנקודות והשיקולים המרכזיים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבור העסק שלכם.
במה בכלל מדובר?
מערכת CRM לעסק היא מערכת לניהול כל מערכות היחסים והאינטראקציות של החברה שלכם עם לקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים. המטרה פשוטה: לשפר את הקשרים העסקיים כדי להצמיח את העסק שלכם. מערכת CRM מסייעת לחברות לייעל תהליכים ולשפר את הרווחיות.
מחיר
ההתלבטות באיזה דרך לבחור בסוף מעניינת בעיקר את הארנק בכיס. בנייה של מערכת מותאמת אישית לאו דווקא אומרת שתשלמו יותר אבל כן צריך לשים לב לכל השיקולים. בטווח הרחוק ייתכן שבניית CRM משלכם תקצץ הוצאות אך הוצאתה לפועל כרוכה בהוצאות מעבר לעלות הבנייה הראשונה, יהיה גם מחיר על תחזוק ושיפור המערכת לאורך זמן. תצטרכו לשלם על כל המחקר, הלמידה, הבדיקות ופתרון הבעיות. יצטברו להם עם הזמן עלויות עקיפות וישירות . אולי זה נשמע קצת מרתיע אבל ייתכן ולמרות הכל זהו הכיוון הכדאי והמשתלם עבור העסק שלכם.
התאמות אישיות
יש גם פתרון ביניים. אם לאחר בדיקה וסקירה מעמיקה הגעתם להחלטה שהעסק שלכם צריך מערך CRM ייחודי ייתכן לא תצטרכו ללכת ולבנות ממש הכל מאפס. יש כמה דברים שראוי לקחת בחשבון. ראשית כל , בצעו את המחקר שלכם – ישנם מספר שירותי CRM מודרניים המציעים תוכות והתאמות מתקדמות להתאמה אישית. יש להם מגוון אופציות שיכולות להתאים לכמעט כל ענף בשוק או אפילו לכל רמת מורכבות תפעולית שייתכן שיש בעסק שלך. אל תהססו לשוחח ישירות עם ספקים ולבקש הדגמות תיק עבודות והמלצות מלקוחות דומים. שנית- צריך לזכור שעסק הוא עניין דינמי וייתכן וכי ההתאמות שנראות קריטיות וחיוניות להיום בטווח הארוך לא יהיו רלוונטיות אם לא מעכבות ומסרבלות. העסק כמובן יתפוס תאוצה וצריך שהמערכת תהיה מותאמת לאפשרויות צמיחה וגדילה.
בקרה וניהול סיכונים
חלק מבתי העסק מעוניינים לשמור על השליטה בבניית המערכת ולהימנע מלקיחת סיכון מול ספק. ניסיון קודם של ספקים ב- CRM אשר לא עמד בציפיות עלול להקשות באמת על בניית אמון מול ספק חדש. שוב, התבהרות של צרכי ה- CRM שלך, הקדשת זמן לספקי מחקר והבנת תנאי חוזה ה- CRM שלך יכולים לעשות הבדל עצום בטווח הארוך. כמו כן, זכור כי CRM אישית היא לאו דווקא השקעה נטולת סיכון.
אז במה לבחור?
כל עסק ומה שמתאים לו, חשוב להבין שיש הרבה אופציות היום בשוק הרבה מומחים בתחום ולא הכל שחור לבן. אל תמהרו למסקנות ושפיכת כספים מיותרת לכו עם מה שיהיה הכי יעיל רווחי ומבטוח. וכמובן מה שידאג להרבה לקוחות מרוצים.