איזה תכנון אסטרטגי יש לעשות לפני לקיחת משכנתא

נטילת משכנתא היא לא עניין פשוט כלל וכלל. משכנתא היא דבר שילווה אתכם כל החיים וישפיע באופן ישיר על התזרימים שלכם. ישנם סוגים רבים של משכנתאות לנכסים שונים ולכן יש להכיר לעומק את כל הסעיפים ולערוך תכנון אסטרטגי ואיכותי. הוספו לקרוא וגלו את כל הסעיפים שחשוב להכיר לפני לקיחת משכנתא ואיך עורכים תכנון נכון ומדויק.

 

למה חשוב לערוך תכנון אסטרטגי לפני לקיחת משכנתא ?

נטילת משכנתא היא לא עניין של מה בכך. התחייבות כזו מלווה אותו למשך כל החיים ובאופן קריטי לוקחת חלק באיכות החיים שלנו. גם אתם מבקשים אותה לצורכי עסקים  וגם אם לצורכים פרטיים. משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח שניתן להחזיר אותה במשך שנים ארוכות, עם ריבית קבועה או משתנה, בהתאם למסלול בו בחרנו. הרבה אנשים מדלגים על שלב התכנון וניגשים ישר לרכישת משכנתא שנראית להם טובה. שינוי בתנאי המשכנתא מאוחר יותר הינו הליך מורכב שיוצר הרבה בלגן ובירוקרטיה מורכבת וכמו כן לעיתים לא מאושר ואז ישנה בעיה. עוד דבר בעייתי שגרם מאי תכנון נכון של לקיחת משכנתא עתידית, היא שינוי תנאי החיים שלנו כתוצאה מתשלומים לא נוחים או עלויות ריבות שלא חזינו. במקרים של הקפאת משכנתא, תכנון אסטרטגי של משכנתאות ועוד – הכנסו ללינק.

 

כיצד עורכים תכנון נכון ללקיחת משכנתא ?

פיתוח עסקי נכון: הכוונה, לדעת כיצד לעבוד נכון עם ההכנסות שנכנסות עם הזמן וכן עם ההוצאות שנוצרות, ובהתאם לכך תוך חשיבה ארוכת טווח, אזי שניתן לייצר תוכנית כלכלית בריאה ונכונה, כזו שתאפשר לקחת משכנתא ולשלם אותה מבלי להינזק. השימוש בגורם מומחה בתחום של פיתוח עסקי יכול להתאים גם לאנשים פרטיים, קרי שכירים אשר מבקשים להשתמש בו לצרכיהם, וכן זה יכול להתאים לעצמאים אשר מחפשים דרכים כיצד לייצר מודל הכנסות נכון יותר לעסק, מה שיאפשר להם גם להגדיל את ההכנסות המשפחתיות.

  • תקציב אל מול הוצאות:
    יש לבחון את היכולת הכלכלית של לוקח המשכנתא וזאת ביחד לאיכות החיים שהוא דורש לעצמו. בנוסף זה לא תמיד נכון לנצל את המינוף המקסימלי. יש לנתח את הצרכים הפיננסיים הנוכחים והעתידיים של לוקח ההלוואה וזאת בצורה איכותית ומדויקת כמה שאפשר. ישנו כלל נהוג שאומר – על כל 1,000 שקלים זוג יוכל לקחת משכנתא שעומדת על 200,000 אלף שקלים.
  • פריסת תשלומים:
    פריסת התשלומים של משכנתא לתקופות החזר ארוכות יותר בדרך כלל יהיו משמעותית יותר יקרות מפריסת תשלומים על משכנתאות לתקופה קצרה.
  • מסלולים משתנים:
    לרוב, לא מומלץ לקחת משכנתא בעלת מסלולים משתנים, זאת אומרת משכנתא בעלת ריבית משתנה. מצב זה עלול לגרום לקריסה כלכלית ואי יכולת להחזיר את ההלוואה שנלקחה.

בית

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »