איך להסדיר חוב בבנק – טיפים והמלצות

נדמה שהסדרי חובות בבנק רלוונטיים מתמיד – בעקבות משברי הקורונה, אנשים ועסקים רבים נקלעו לקשיים כלכליים ואינם מצליחים לעמוד בהתחייבויות לבנק. המדריך הבא ינגיש עבורכם טיפים והמלצות כדי להגיע להסדר תשלומים. זה הזמן ליזום צעד כדי להפחית את החוב.

 

הסדר חוב

כאשר אנשים אינם עומדים בהחזרי חובות לבנק, הם מוגדרים בתור לקוחות מוגבלים. משמעות הגבלת החשבון היא שחשבונם איננו מורשה לקבל אשראי או הלוואות, ועל כן נוצר קושי לתפקד ולהתנהל באופן כלכלי, שמובילים לפגיעה באיכות החיים. במקרים כאלה, מומלץ לברר על מסלולי הלוואות למוגבלים.

בעלי החובות לבנקים יגלו לעיתים קרובות שהבנק מעוניין לא פחות מהם להגיע להסדר פשרה. אולם לפני החתימה על הסכם הפשרה עליכם להתכונן כראוי ולבוא מוכנים, כדי שהפשרה תשרת גם את הצרכים והמניעים שלכם. אם כך, איך להגיע להסדר טוב עם הבנק?

 

איך להתכונן לפגישה עם הבנק

חשוב מאד להתכונן לפני שפונים למחלקת הגבייה של הבנק, כמו שמדובר בצעד עסקי. הכינו את סיפורכם האישי כדי לשכנע את הבנק להתחשב בכם ובקושי לעמוד בהחזר, צרפו את כל האסמכתות הנדרשות כדי להוכיח שאתם במצב בעייתי וודאוו שהן מבוססות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים.

במידה והבנק מגלה קשיחות גדולה בשלב המו"מ ומסרב להגיע לפשרה, ניתן לבקש משופט לבצע חקירת יכולת אשר תוכיח אם ישנה ברשותכם יכולת כלכלית מספיקה על מנת לעמוד בצו התשלומים להוצאה לפועל. המוכנות לעבור חקירה כזו מהווה חיזוק לטענה שאכן לא תוכלו לעמוד בתשלום, ועשויה לשכנע את הבנק להסדר פשרה.

 

בעת חתימה על פשרה

מי שלא יעמוד בתנאי הסכם הפשרה עם הבנק עלול לחזור למצב הראשוני, ואף גרוע מכך. מהסיבה הזו, חשוב מאד שתוכלו לעמוד במאה אחוז בהסכם שעליו תחתמו עם הבנק. בנוסף, חשוב ביותר לנסות לכלול בפשרה סעיף לפיו ההסכם לא יתבטל במקרה אחד או שניים של אי עמידה בתשלום.

 

סגירת החוב

כדי להוביל לסגירה כמה שיותר סופית ומהירה של התיק בהוצאה לפועל, מומלץ לשלם לבנק במזומן. כך יגדל כוח המיקוח שלכם במהלך המו"מ עם הבנק, וגם המוטיבציה של הבנק לסגירה מהירה של החוב. כמו כן, חשוב לדאוג לכך שבהסדר יצוין תוך כמה זמן הבנק מחויב לתת ללקוח אישור על סגירת התיק מהרגע שבו שולם החוב. בדרך כלל, אפשר לצפות שהאישור יגיע לאחר חודש.

 

אל דאגה, יש מוצא גם לחוב בבנק!

כדאי לזכור שלבנק מניע לא פחות מכם לסגור את החוב במהירות האפשרית, כדי למנוע בירוקרטיה ולהחזיר לעצמו את הכסף. משמעות הדבר שגם לבנק מניע להסדר פשרה. ניתן לסכם ולומר שככל שהסדר החוב יקדים לבוא, התנאים יהיו נוחים וטובים יותר. בכל מקרה, חשוב מאד לחתום על הסכם שתוכלו בוודאות לעמוד בו, מכיוון שבמידה שהמצב יחזור לקדמותו ואף יחמיר – הסדר נוסף מול הבנק יהיה מאד קשה להשגה.

איך להסדיר חוב בבנק - טיפים והמלצות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »