איך לחשב החזרי מס בעזרת קופה רושמת?

האם קרה לכם פעם שבדקתם את המס שאתם משלמים וגיליתם שאתם צריכים לקבל החזר מס? או שנתקלתם בעצלנות ולא היה לכם כח לבדוק ובדיעבד הבנתם שיש מצב שהפסדתם כסף רב? בדיוק בשביל מצבים כאלה הומצאה קופה רושמת שגם יודעת לחשב לכם החזרי מס במידה ומגיעים לכם. אז איך מחשבים החזרי מס באמצעות קופה זו? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מהם החזרי מס ולמי הם מגיעים?

במדינת ישראל כמו במדינות אחרות יש עניין של תשלומי מס, כחלק מהחובות האזרחיות במדינה. מס הוא תשלום שיורד מהמשכורת של השכיר או העובד העצמאי וניתן לשירות המדינה. המס יורד בהתאם למשכורת שאותו אדם מקבל לפי חישוב של אחוזים מאותו שכר. ישנם מצבים בהם דווקא המצב הוא הפוך והמדינה היא זו שחייבת כסף לאותו אדם כיוון ששילם סכום של מס גבוה יותר מימה שהיה צריך. במצב כזה המדינה צריכה לעשות החזר מס עבור אותו אזרח. מצבים כאלה יכולים להיות לדוגמא בשלב של חיילים משוחררים, אנשים שעזבו את מקום העבודה באמצע השנה ועוד.

 

איך ניתן לחשב את החזרי המס?

באופן כללי יש כל מיני חברות שמציעות שירות באמצעותו הם יוכלו לבדוק לכם האם המדינה חייבת לכם החזר מס ולעדכן אתכם בסכום שמגיע לכם. כמו כן, תוכלו להשתמש בשירות של רואה חשבון שיבדוק לכם את הדברים, או לעשות זאת באופן עצמאי לבד. בנוסף לכך יש אפשרות לעשות זאת באמצעות קופה רושמת. זוהי קופה ממוחשבת שנמצאת בבתי עסק שונים. באמצעות הקופה אפשר להפיק דוחות שונים והיא משמשת גם לקופה עם מזומנים וקבלות כמו קופה "רגילה". באמצעות הקופה אפשר לחשב את החזרי המס המגיעים לכם, אפשר לחשב בה נתונים בהתאם לתלוש השכר שלכם ולנקודות הזיכוי שמגיעות לכם. כמו כן, תוכלו לגבות נתונים אלה במערכת בתוך הקופה וכך לשמור עליהם.

 

קופות רושמות משוכללות

כיום, קופה רושמת מגיעה עם מספר דברים כמו מגירה עבור הכסף, מדפסת, מקלדת, עכבר, מסך מגע ועוד. ניתן לרכוש את הנייר לקבלות באופן נפרד ולחבר. לפני שתרכשו קופה מסוג זה שווה לעשות השוואה בין חברות שונות, בין מחירים, המלצות או דיס המלצות, מהם תנאי השירות של החברה ועוד. כמו כן, לבדוק האם החברה מציעה תיקונים כחלק מהעסקה במידה ויש תקלות שונות.

 

בסיכומו של דבר

חישוב של החזרי מס הוא חשוב, כיוון ויתכן והמדינה חייבת לכם כסף ואתם בכלל לא מודעים לכך. אפשר לעשות חישוב זה באופן עצמאי, בסיוע של חברות מסוימות או רואה חשבון. כמו כן, תוכלו לעשות חישוב של החזרי מס באמצעות קופה רושמת שמציעה שירות גם מסוג זה בנוסף לשאר הפעולות שלה. תוכלו לחשב בה נתונים ואף לשמור אותם במערכת. חשוב לעשות השוואה בין קופות שונות לפני הרכישה.

החזרי מס

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »