איך לנהל את הכסף שלך בצורה נכונה?

האם אתם מסיימים את החודש עם מינוס? אתם לא מבינים לאיפה הכסף הולך? אתם לא זוכרים את הסיסמא לאתר הבנק? כנראה שאתם לא מתנהלים כלכלית בצורה נכונה, ולכן יש סיבות רבות שאתם תרצו לקרוא את הטיפים שאספנו לכם – איך לנהל את חשבונכם בצורה יעילה, כך שבסוף

החודש תוכלו לחסוך כסף ולא להרגיש שאתם תמיד במרדף תמידי אחריו.

 

הרגלים

ניהול נכון הוא המפתח, לכן לא משנה אם אתם מנהלים חשבון שבו אתם מכניסים 5,000 ₪ או 20,000 ₪ כיוון שהעקרונות תמיד יהיו זהים:

  • הכינו תקציב. ישנם קבצי אקסל רבים כדוגמת הטבלה של פיננקה שיאפשרו לכם לעקוב בדיוק אחרי ההוצאות וההכנסות שלכם, וכך יהיה לכם יותר קל להחליט האם זה הזמן לקנות את הטבעת שאתם כל כך רוצים, או שמא לדחות את זה קצת.
  • ערכו תחזית שנתית להכנסות והוצאות משק הבית או העסק. במיוחד אם מדובר בעסק יש לכתוב תאריכים של הכנסות והתשלומים לספקים על מנת להימנע ממועדים בהם ההוצאות משמעותית גדולות מההכנסות.
  • הכינו דו"חות. דו"חות אלו הם מאגר הנתונים היבש שלכם שמראה לכם איך התנהל משק הבית או העסק בשנים האחרונות, ובמידת הצורך תוכלו לעיין בהם ולראות איך הייתה ההתנהלות שלכם בעבר ועל פי זה לבנות אסטרטגיה חדשה להווה ולעתיד.

 

חיסכון

גם אם אתם מרגישים ורואים שאתם מכניסים המון כסף לעסק, אל תוציאו סכומים בלי לתכנן מראש, גם אם זה על דברים שאתם מאוד רוצים, וגם אם מדובר על שיפור ושדרוג העסק. מומלץ לפתוח קרן השתלמות כלשהי אליה תכניסו כסף באופן קבוע כל חודש. היתרון בקרן השתלמות או קופת גמל הוא שהכסף עדיין נחשב לנזיל ובמקרה הצורך תוכלו להוציא אותו, זאת לעומת קרנות חיסכון מסוג פנסיה שבה הכסף יישאר סגור ונעול עד שתגיעו לגיל הפנסיה. כמובן שתוכלו לחשוב על אפיקי השקעה אחרים, ברמות סיכון שונות, כל עוד אתם מעבירים בצורה קבועה ומבוקרת את כספכם לקרן הזו.

 

מינוף

חלק חשוב מאוד בתהליך הניהול של הכסף הוא לגרום לכסף לעבוד עבורכם. כאן אתם צריכים לחשוב קצת יותר רחב, איך אני משקיע במשהו שיניב לי הכנסה פסיבית ללא שום קשר האם אני עובד או לא. במדינה שלנו מקובל לצורך כך להשקיע בנדל"ן, זאת אומרת לרכוש דירה בין אם למגורים שלכם או להשקעה. מלבד העלייה הטבעית בערך הכסף שלכם כתוצאה מעליות במחירי הדיור, תוכלו להרוויח גם מתשלומי השכירות או אפילו לחסוך את כספי השכירות שלכם ולגור בעצמכם באותה דירה.

 

סיכום

המסר החשוב ביותר שאתם צריכים לצאת ממנו עכשיו זה שלא מספיק להסתכל בחשבון העובר ושב או אפילו בחשבון האשראי שלכם בשביל להבין מה קורה עם הכסף שלכם. צריך להיות אקטיביים. לנהל טופסי הכנסות והוצאות ולעבוד על פיהם, בהצלחה! קופת חיסכון

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »