איך מבקשים החזר מס שבח על דירה מכונס נכסים?

לא מעט דובר לאחרונה על כל הנוגע להחזרי מס שבח שמגיעים לרוכשים לאחר רכישת דירה, אבל לא שמענו בכלל מידע אודות בקשת החזרי מס על דירות שנקנו מכונס נכסים. נכון, מדובר אמנם בהליך שאינו מתקיים בתדירות בהשוואה לרכישת דירה מהקבלן, אך עדיין, מדובר בהליך שמתבצע על ידי לא מעט תושבי מדינת ישראל. לכן, החלטנו לכתוב על כך מדריך מעמיק ולבדוק את הנושא.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו בגפנו. פנינו אל אנשים שבקיאים בתחום הזה כדי שהם יספרו לנו איך אפשר לבקש החזר מס שבח על דירה שנקנתה מכונס נכסים. מדובר באנשים שעברו בעצמם את ההליך הזה. אותם אנשים ציינו בפנינו שאכן מדובר בתחום שאין עליו הרבה מידע בקרב אזרחים וגם ברחבי הרשת. תודות לאותם אנשים, יכולנו לכתוב את המדריך הנוכחי ולהסביר לכם איך תוכלו לבקש את ההחזר המדובר.

 

בקשה להחזר מס שבח מתבצעת

הבקשה להחזר מס שבח צריכה להתבצע על ידי כונס הנכסים עצמו. ראוי לציין כי כונס נכסים דירות  בבעלותו יכול לחתום בשמו של החייב על בקשה לקבלת הפטור בגין מכירה של הדירה הממושכנת לטובת הנושה. ראוי לציין כי מדובר בעניין שעלה לכותרות לאחרונה בעקבות פסק הדין של בית המשפט העליון בנוגע לעניינו של כדורי גבריאל.  בתיק זה, כונס הנכסים ביקש חתימה על בקשה לפטור ממס שבח והוא קיבל להפתעתו סירוב. הכונס הגיש בהמשך המרצת פתיחה לבית המשפט והוא טען שהסירוב נבע מתוך מניעים של נקמנות. בסופו של דבר, בית הדין פסק כי הכונס יכול לחתום בשמו של החייב על הבקשה לקבלת הפטור.

 

מה ניתן לעשות במצבים שבהם לא ניתן אישור להחזר ממס שבח?

כפי שניתן ללמוד מהמקרה של גבריאל כדורי, במקרים שבהם לא ניתן אישור להחזר מס שבח, אפשר לפנות אל בית המשפט ולערער על ההחלטה. בית המשפט צפוי לבחון את העניין באופן מעמיק ולהחליט בנושא. חשוב מאוד שלא לוותר ולפעול כדי לקבל את ההחזר המבוקש. שכן, מדובר לא פעם בסכומים גבוהים שמגיעים לכם כחוק.

 

ניתן להסתייע בעורך דין

במקרים חריגים שבהם ישנו קושי בבקשת החזר מס השבח על דירה מכונס נכסים, ניתן להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום זה. עורך הדין יוכל ללוות אתכם בהליך ולהציג את הטענות שלכם באופן הטוב ביותר כדי שתוכלו בסופו של דבר לקבל את ההחזר שמגיע לכם. ראוי לציין כי הסתייעות מטעם עורך דין בתחום זה צריכה לבוא לידי ביטוי לאחר שבדקתם כי מדובר בעורך דין מומלץ שיש לו ניסיון בתיקים מורכבים מסוג זה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהסביר באופן מעמיק איך מבקשים החזר מס שבח על דירה מכונס נכסים. מאחלים לכם שתעברו את ההליך בקלות וללא סיבוכים ומורכבויות.

דולרים

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך