איך ניתן לפנות שוכר שלא שילם שכירות

מצב של שוכר שמסרב לשלם שכר דירה יכול להיות אחד הסיטואציות המעיקות והמתסכלות ביותר לכל אדם המשכיר דירה או בית. חשוב להבין מה ניתן לעשות בסיטואציה שכזו בהתאם לחוק ולנהל את הליך פינוי שוכר סרבן כראוי ובצורה נכונה וחוקית, על מנת שלא לעבור על החוק ועל זכויות השוכר ולא להיות חשופים לתביעות נגדיות. על הליך פינוי במצב שכזה במאמר שלפניכם.

 

מה לא לעשות

בפינוי שוכר מהדירה, בעל הבית אינו רשאי לעשות דין לעצמו. לבעל הבית אסור בכל מקרה להפעיל כוח פיזי כלפי השוכר או השוהים בבית על מנת לפנות אותם. אסור להוציא את ציוד הדיירים, להחליף מנעולים או כל פעולה אחרת שאינה משפטית. פעולות שכאלה עשויות להיות, הן עבירה פלילית והן פגיעה בזכויות השוכר ועילה לתביעה ממונית. עוד על פינוי מושכר ראו כאן.

 

קבלת סעד משפטי

בנוסף אין לבצע פעולות כמו, ניתוק המים והחשמל במטרה ליצור הפרעה לשהות השוכר בדירה. אין גם טעם בפנייה למשטרה בהקשר זה מכיוון שהחוק מספק הגנה על השוכר ושוטר שיוזמן לנכס במחלוקת לא יתערב בסכסוך מעין זה. ישנן שני אפשרויות חוקית בהן ניתן לפעול להוצאת השוכר מהנכס, תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר ותביעה בסדר דין מקוצר.

 

תבעה לפינוי שוכר

תביעה לפינוי דייר הינה הליך מהיר וממוקד והוצאתו של השוכר מהנכס המושכר הוא הסעד היחיד שניתן לקבל במסגרתו. כלומר גם אם השוכר לא שילם שכר דירה זמן רב, במסגרת הליך זה, התובע אינו יכול לדרוש החזר של החובות ופיצוים על ההפסדים שנגרמו לו. האפשרות של הגשת תביעה בסדר דין מקוצר איינה ייחודית לפינוי שוכר סרבן ובמסגרתו הנתבע יכול להתגונן.

 

תביעה בסדר דין

תביעה שכזו אמנם מאפשרת לתבוע סעדי פיצויים, אך עלולה להימשך זמן רב יותר ולעכב את מועד הפינוי עם כל המשמעויות הכלכליות על המשכיר כתוצאה מכך. מומלץ עוד בטרם החלטה על סוג ההליך המשפטי להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני חוזים ודיני מקרקעין, על מנת לגבש את האסטרטגיה המשפטית הנכונה לפינוי השוכר במינימום זמן ובמינימום של הפסד כלכלי.

 

שלבי ההליך

הליך תביעת פינוי שוכר מתחילה בלתת לו את ההזדמנות לתיקון. יש לבצע פנייה כתובה הסוקרת את אי העמידה בתשלום, תוך ציון כי מדובר בהפרה יסודית של החוזה ולהגדיר זמן מוגבל לתיקון הטעות. השלב השני הוא העברת מכתב פינוי שוכר ובו דרישה לעזיבת הנכס והתראה לפני הגשת תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט.

 

סיכום פינוי שוכר סרבן

לסיכום הנושא, הדרך הטובה ביותר לפינוי שוכר שלא שילם שכירות היא באמצעות תביעה לפינוי שוכר בהליך מהיר. הנתבע נדרש להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום ממועד קבלת כתב התביעה. הדיון ייקבע בתוך 30 הימים שלאחר המועד האחרון בו היה ניתן להגיש כתב הגנה. לרוב מדובר ביום דיון יחיד בו גם ניתן פסק הדין. אם השופט מוצא שהתביעה מוצדקת הוא יוציא צו לפינוי השוכר.

לפנות דייר

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »