איך ביטוח בריאות פרטי יכול לעזור בעת מחלה קשה

משפט סיני עתיק אומר – תדאג למחר שלך כדי שתוכל לחיות כבר היום בנחת.

מחלה, אשפוז או השתלה לרוב לא מעדכנים אותנו לפני שהם מגיעים וגם בדרך כלל לא עוברים על היומן שלנו לראות מתי הכי מתאים לנו.

האמת היא שהם פשוט צצים מתי שמתאים להם, ולרגע הזה חשוב להגיע מוכנים מראש.

ביטוח בריאות פרטי הוא אחד האמצעים החשובים שיש, ועל אף שהוא לא מקבל מספיק "זמן מסך" עלינו להתכונן, ללמוד עליו ולבחור אחד שיתאים עבורנו.

 

הזכויות

כאזרחי ישראל, עומדות בפנינו שלוש מסגרות לביטוח בריאותי – הראשונה היא ביטוח בריאות מטעם המדינה,  כאשר השירותים בה כלולים כחלק מסל הבריאות, המסגרת השנייה היא באמצעות קופות החולים אשר מהוות תוספת של שירותים לאלו שסל הבריאות מספק. האופציה השלישית, והמקיפה ביותר למעשה היא ביטוח בריאות פרטית אשר מכיל בתוכו גם את השירותים שמציעות האחרות ומגוון תוספות ייחודיות.

 

מתי מתחילות הבעיות?

הבעיה מתחילה בעצם כאשר עקב מגבלות תקציב ישנן תרופות או טיפולים שאינם נכללים כחלק מהתקציב, כיוון שהן חדשניים, מיוחדים או שהם פשוט עולים כסף רב ולא ניתן להשקיע בהם. אומנם, סל הבריאות מתעדכן מעת לעת בהתאם להחלטות הממשלה אך רוב השירותים המוצעים בסל לא מותאמים למקרים של ביטוח מחלות קשות. לעיתים רבות עולים קולות מן העם באשר לתרופות הכרחיות שלא מקבלות סיוע ממשלתי, דוגמא שכיחה לכך הן תרופות לחולי סרטן אשר לרוב לא כולן מעודכנות בסל הבריאות.

 

המציאות

כאשר אדם נתקל במצב רפואי שאינו שגרתי כמו למשל ניתוח, השתלה, ייעוץ רפואי ועוד, אם יפנה לשירות שמציע ביטוח הבריאות הבסיסי מטעם המדינה או לקופות החולים, לרוב הוא צפוי להמתנה ארוכה – לפעמים של חודשים רבים, בנוסף אין לפרט את היכולת לבחור את הרופא ולא את הזמן המתאים לו לבדיקה, מיותר לציין שאם מדובר בקבלה של תרופות שלא כלולות בסל הוא צפוי לשלם הון רב על מנת לקבלן.

 

פוליסה מותאמת כפתרון

בשלב הזה נכנס הפתרון של ביטוח בריאות פרטי, בהתאם לבחירתו של הלקוח ולגילו נבנית חבילה מותאמת שברגע האמת תוכל לתת מענה זמין ומיידי לבעיותיו. הפוליסה המשולמת מדי חודש מאפשרת, בהתאם לתנאים שנחתמו בין שני הצדדים, לקבל מענה לטיפול ללא תלות במערכת ציבורית וכן בנגזרותיה כמו צורך בקבלת אישורים או וועדות מיוחדות. מי שרכש את הפוליסה יכול לבחון את החלופות העומדות בפניו על מנת ליצור עבורו טיפול אופטימלי, למעשה היתרון הגדול הוא שהשליטה עוברת לידיים של הפרט ולא תלויה בפתרונות שמציעה הבריאות הציבורית עקב העומס הרב הקיים בה.

מחלות קשות מהוות קושי גם בהיבט הגופני אך גם בהיבט הבירוקרטי. קבלה של אבחנה מדויקת וייעוץ  רפואי בזמן יכולים להציל חיים או לפחות להאריך אותם , הודות לאופציה של ביטוח בריאות פרטי כל אחד יכול לקבל ייעוץ ועזרה שכזאת אם רק נדאג לתכנן מראש את עתידינו ולדאוג למחר כבר מהיום.

 

משפחה מבוטחת

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »