6 דברים שחשוב לשאול בעת ייעוץ משכנתא

עומדים לפני רכישת משכנתא? יש דברים במשכנתא שלכם שכדאי לכם לבדוק אותם קודם לכן. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שיסייע לכם להשיג משכנתא משתלמת עבורכם. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

באיזה תאריך המשכנתא תועבר?

כשאתם פונים ליועץ משכנתאות, אתם שמים דגש ומחפשים דווקא יועץ אמין כדי לוודא שאכן מילה היא מילה ולא תצטרכו לשלם קנסות על איחור בתשלום המשכנתא. שאלו את יועץ המשכנתאות שלכם על איזה תאריכים להתחייב בחוזה. לא מומלץ לחתום חוזה רכישה לפני התייעצות עם יועץ משכנתא.

 

מה גובה הקנס שתשלמו על פירעון מוקדם?

אם יש בכוונתכם לפרוע את המשכנתא לפני שהיא מסתיימת, חשוב שתגידו זאת ליועץ ששכרתם. על כל פירעון מוקדם אתם עלולים לשלם קנס יקר וניתן להפחית אותו על ידי השתלת נקודות יציאה מהמשכנתא.

 

לאיפה צריך להגיע כדי לחתום?

הליך החיתום על המשכנתא הוא ההליך הסופי אך כדאי לקחת אותו בחשבון. אם אתם גרים בקריות לדוגמא, ופניתם אל יועץ משכנתאות בדרום, יתכן והוא יפנה אתכם דווקא אל בנק בדרום בו יש לו קשרים ענפים. מסיבה זו מומלץ לפנות אל יועץ משכנתאות בקריות כאשר מקום המגורים הוא באזור.

 

מה מחיר הנכס ביחס למחיר השוק?

שוק הדיור המאמיר מאוד מטעה אותנו. מוכרי דירות רבות מציעים את דירתם במחירים מופרזים להחריד. לא כל רוכש יודע להבדיל בין מחיר הגיוני למחיר מוגזם. ומי שלא מתמצא עלול לחתום על עסקה ורק לאחר מכן, כאשר שמאי מעריך את הדירה בשווי נמוך בהרבה, הוא מגלה את ה"ברוך" אליו נפל. כדי למנוע מצבים כאלו כדאי לשאול את יועץ המשכנתאות מה דעתו על מחיר הדירה ובכמה הוא מעריך ששמאי יעריך את הדירה שלו.

 

מה גובה ההחזר החודשי הצפוי?

חשוב שתגידו ליועץ המשכנתאות שלכם מה גובה ההחזר החודשי הרצוי לכם. יחד עם זאת, קחו בחשבון כי בעקבות עליית הריבית תיתכן עליית מחיר ולכן גובה ההחזר החודשי הוא רק צפוי. בררו עם היועץ מה גובה ההחזר החודשי הצפוי בזמנים של עליית ריבית. חשוב להתאים את גובה ההחזר ליכולת הכלכלית בהמשך. אם אתם יודעים שגובה ההוצאות ילך ויגדל, יתכן ומשתלם לכם להיערך לכך מראש ולתכנן משכנתא בה גובה ההחזר החודשי הולך וקטן עם השנים.

 

האם המשכנתא הוגשה בכמה בנקים?

בקשו מיועץ המשכנתאות שלכם שיגיש את תיק המשכנתא שלכם בכמה בנקים. כך הוא יקבל כמה הצעות מחיר ויהיה לו קל יותר לנהל משא ומתן להוזלת מחיר המשכנתא שלכם. הרי ברגע שבנק אחד רואה אישור עקרוני של בנק אחר בריבית נמוכה יותר, הוא מוכן להוזיל את הריבית. כך חוזרים עם ההצעה החדשה לבנק הראשון ומנסים להוזיל את הריבית באופן משמעותי יותר… זה בדיוק מה שיועץ משכנתאות מומחה יעשה, וודאו שגם היועץ אליו פניתם מתנהל כך.

מטבעות

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »