5  דברים שלא עושים בכתיבת קורות חיים

בשל חשיבותם, הרצון להכין קורות חיים מושלמים לפעמים גורם לנו להגזים ודווקא לפשל בכתיבת המסמך. המון כתבות ילמדו אתכם מה כן לעשות בקורות החיים, בואו ללמוד גם מה לא לעשות.

 

סילוף האמת

קורות חיים צריכים להוות את האמת בלבד. אל תשקרו בקורות החיים, לא בקשר לגיל, לא בקשר לתעסוקה ולא בקשר להשכלה. "לשקר אין רגליים" – בסופו של דבר, אם תעבדו במקום לאורך זמן רוב הסיכויים שהאמת תצא לאור, וכשזה יקרה העתיד לא יהיה ורוד כל כך. קבלה לעבודה על סמך שקרים תוכל לגרום לפיטורים מהעבודה. ואם הבוס עצבני מספיק, ייתכן שהוא יקלקל את הסיכויים שלכם לעבוד בתחום אצל חברות אחרות ותוכלו לשכוח ממכתב המלצה.

 

הגזמות

אמנם אנחנו רוצים להיראות המועמדים הטובים ביותר, אך אל תנפחו את קורות החיים בצורה מוגזמת ואף תמציאו דברים שלא נבראו מעולם. סיכויים נמוכים שהקמתם חברת סטארט אפ בגיל 23 כשאין בידיכם תואר ראשון אפילו.

אם אתם מגישים מועמדות למשרה הדורשת מיומנות כלשהי, אין טעם לרשום שאתם יודעים להתעסק בתכנת פוטושופ, כשוורד זה התכנה הכי מסובכת שתפעלתם עד כה. בחינה פשוטה מול המראיין תראה לו שאין לכם מושג מה אתם עושים. עדיף להימנע מהמבוכה.

 

פירוט יתר על המידה

מסמך אחד שיעיד את כל התכונות המעולות שלי? זה כלום! אני חייבת להכניס כמה שיותר מלל ומידע. אז זהו שלא. יותר מדי מלל ומשפטים לא רלוונטיים יעמיסו על הבוחן ויגרמו לו להפסיק לקרוא את קורות החיים שלכם. מבין אלפי המועמדים שעליו לבחון ביום, המגייס רוצה להבין בדרך המהירה ביותר אם להזמין את המועמד לשלב הבא או לא.

45% מהמגייסים העידו שמידע לא רלוונטי עשוי לפגוע בסיכוייו של המועמד לזכות במשרה.

 

הפצה של קורות החיים

הגיוני שתרצו להגיש מועמדות לכמה משרות בו זמנית, אך אל תשלחו בדיוק את אותם קורות החיים כל פעם. סדרו את המסמך כך שיתאים לעבודה אותה אתם מבקשים. לדוגמא: אם אתם מנסים להתקבל למשרת איש מכירות באתר תיירות, הדגישו את הידע בשפות ואת הרקע בטיולים מסביב לעולם (אם יש). אך למשרה בחינוך הדגישו את העבר העשיר שלכם בהדרכה ובעבודה עם ילדים.

 

תמונה בקורות החיים

מומלץ שלא לשים תמונה בקורות החיים. היא יכולה להזיק יותר מאשר להועיל. למגייס תיווצר דעה כלשהי עליכם, בין אם אתם יפים ובין אם לא, והיא יכולה להיות מוטעית ולפגוע בסיכויים שלכם. גבר או אישה נאים מאד יכולים ליצור קנאה אצל המגייס/ת ולגרום להם במודע או לא במודע, למנוע מכם את הקבלה למשרה.

 

לסיכום

אלו הם רק 5 דברים שלא עושים בכתיבת קורות החיים. לכמה טיפים נוספים ניתן לבקר באתר .

איש כותב

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »