האם בדירות החדשות יש תקרות אקוסטיות?

כולנו רוצים להיכנס לבית חדש שיאפשר לנו ליהנות ממרחב נוח ונטול הד. שכן, הקולות שהילדים משמיעים, כלי הנגינה שלהם ומשחקים שהם עושים בהם שימוש עשויים לגרום לרעש חזק שמקשה על הנוכחים. יצאנו לבדוק אם הדירות החדשות שנבנות בימים אלו ממש כוללות תקרות אקוסטיות שיאפשרו לנו להתנהל בבית מבלי לאטום את האוזניים. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את המסקנות שאליהן הגענו בנושא חשוב זה. 

 

הקדמה: תכירו את הבידוד האקוסטי

עליכם לדעת מהו בידוד אקוסטי, טרם הצגת קיומו בדירות החדשות. נסביר בקצרה שמדובר בהתקנה של חומרים מבודדי רעש שמאפשרים לחסום רעשים חיצוניים מצד אחד ומצד שני, לספוג רעשים שנשמעים בתוך החלל. החומרים הללו יכולים להימצא בתוך התרות, קירות ולעיתים מתחת למרצפות, כך שהם לא נראים לעין כלל.

בידוד אקוסטי

תכירו את חוקי הבנייה

כעת ניתן להרחיב על חוקי הבנייה והתקנות שמפרטים אודות ההתקנה של תקרה אקוסטית בדירות חדשות. נסביר שמדובר בתקנות שנקבעו על ידי ארגונים בינלאומיים שמחייבים את חברות הבנייה להשתמש בבידוד אקוסטי שיבודד את הרעשים החיצוניים וימזער את העברת הקול בין דירה אחת לאחרת.

חשוב לציין שהדרישות עשויות להשתנות ממבנה אחד לאחר, מכיוון שיש קודי בנייה מקומיים. מי שרוצים להכיר בתקנות, צריכים לפנות לבעל מקצוע בתחום הבידוד שמכיר את התקנות שקיימות באזור שלכם.

 

הבידוד אינו מספיק? תמיד אפשר להוסיף

שמענו על דיירים שנכנסו לדירה חדשה שנעשה בה בידוד אקוסטי שהתגלה כלא מספק. ראוי לציין שמדובר בעיקר באנשים שסובלים מרעש שנובע מהקומה העליונה (כלומר, זהו רעש שנובע מהשכנים). תרחיש שכזה מצריך התקנה של בידוד למרצפות השכנים. הכוונה להניח יריעות אקוסטיות או יריעות שעם על שכבת הריצוף ולהדביק מעליה פרקט. כידוע, מדובר בהליך שמצריך הסכמה מהשכנים שגרים בדירה שמעליכם, עניין שלא תמיד מתאפשר.

 

אפשרות נוספת לבידוד התקרה

כדאי שתדעו שיש פתרון עבורכם אם תגלו שלא ניתן לבצע בידוד ברצפת השכנים. מדובר בבידוד אקוסטי שמתבצע תוך הנמכת התקרה הקיימת בביתכם, תוך שימוש בלוחות גבס. נדגיש שעליכם להזמין בעל מקצוע, כדי שההליך יתבצע באופן מקצועי ובטיחותי.

זה יכין תחילה תשתית מתכתית שתתחבר באופן ישיר לתקרה ולקירות. לאחר מכן, הוא יוסיף חומר מבודד שנקרא "צמר סלעים" בכמות גדולה ויסגור את האזור עם לוחות הגבס. כך מתאפשר ליצור בידוד אקוסטי שיפחית את הרעשים שמגיעים מהקומה העליונה.

 

השורה התחתונה – יש תקרות אקוסטיות

כעת אתם יודעים שקיימות תקרות אקוסטיות בדירות החדשות (וזאת בהתאם לתקנים שקבועים בחוק). בשלב זה ברור לכם שהתקרות הללו יבודדו רעשים חיצוניים, אך אי אפשר להתחייב על כך שהבידוד הקיים יספק אתכם. שכן, יש רעשים שעשויים לנבוע מתוך הבניין שמצריכים התקנה של בידוד נוסף. אם חוויתם תרחיש שכזה, כדאי שתפנו לבעל מקצוע שיסייע לכם ויחזיר את השקט לבית.

תקרות אקוסטיות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »