האם ביטוח וועד בית מכסה נזילה משמעותית בחניון הבניין

כחלק מהרפורמה לענייני הדיור, בכל שנה נוספים יותר ויותר בנייני מגורים. זאת על מנת לאפשר איכלוס גדול יותר על שטח קטן יותר.

בנייני מגורים מאכלסים בדרך כלל עשרות משפחות ואנשים, וכך נהיה שטח משותף לכלל הדיירים שהוא לא רק דירתם הפרטית.

ביטוח ועד הבית נועד להגן על תאונות הגורמות נזק משמעותי לשטחים המשותפים בבניין. לא יודעים מה הם התנאים לכיסוי של הפוליסה? אנו כאן כדי לעשות סדר במושגים המבלבלים.

 

ביטוח מבנה

ביטוח המבנה הוא חלק מביטוח וועד הבית. ביטוח זה מכסה את הנזקים שנגרמו לשטח המשותף של הבניין כגון חדר מדרגות, שמשות ומראות, ארונות חשמל, מקלטים ודלתות. הנזקים יכולים להיגרם מכל תאונה ודברים לא צפויים. כמו למשל מזג אויר קיצוני, שיטפון, שריפה, רעידת אדמה, פריצה, השחתה ועוד.

 

האם ביטוח וועד הבית מכסה נזילה משמעותית?

כפי שהסברנו, ביטוח וועד הבית מכסה נזקים שנגרמו על רקע תאונתי.  ישנו סעיף בפוליסה, הנקרה כלומר, נגיד ובלון גז התפוצץ וגרם לשריפה, או התפוצץ צינור ובכך גרם נזק משמעותי לחניון הבניין. למרות זאת, ישנן חברות ביטוח שכן מבטחות בעיית צנרת ואינסטליציה, גם אם הן לא קרו על רקע תאונתי. לכן, חשוב לבדוק את הפוליסות בכל מיני חברות שונות, לבדוק מי מהן כן תכסה את הנזק שנגרם בגין בעיית אינסטלציה.

 

חשוב לדעת

בדרך כלל וועדי בתים לא ממהרים לעשות ביטוח לבניין דירות חדש, כיוון שהם חושבים שבשנה הראשונה הדירה נמצאת באחריות קבלן. דבר זה אינו נכון, כיוון שהקבלן אינו אחראי לכסות נזקי תאונות, אלא הוא אחראי להביא לדיירים מערכות תקינות של הבניין.

בנוסף, חשוב להבין שכאשר אורח הנמצא בבניין, ומכל סיבה שהיא, נפצע בשטחו של הבניין, נחשפים כל דיירי הבניין עצמו לתביעה משפטית. לכן חשוב מאוד לעשות את פוליסת צד ג' בביטוח של וועד הבית. פוליסה זו מקנה לדיירי הבניין כיסוי משפטי מלא וכן ליווי כל הדרך ותמיכה.

אם החלטתם לעשות ביטוח בסוף, אל תמהרו לעשות זאת על החברה הראשונה שבדקתם. מומלץ לעשות בדיקה בשלוש חברות שונות, למרות שהפוליסות דומות ועלותן יחסית נמוכה. חשוב לבדוק את צרכי הבניין ומה הפוליסה יכולה להציע יותר מהחברות האחרות, כמו לדוגמה נזקי צנרת המים שדנו עליהם במאמר

לסיכום, אחריותם האישית של דיירי הבניין היא לא רק לדירתם הפרטית שלהם , אלא גם לנזקים המתרחשים בשטח הבניין. יתרה מזאת, אחריותם של הדיירים גם צריכה להיות על כל אורח או עובד שבאים לבניין. לכן חשוב מאוד לבדוק כל פוליסת ביטוח ומה היא מציעה, האם היא כוללת הרחבה לנזקים שרלוונטים לבניין? מהו מחיר ההשתתפות העצמית? כל אלו הן שאלות שצריכות להישאל במעמד ההבדיקה עם חברת הביטוח

 

 

משפחה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »