החזרי מס על הוצאות תקשורת ואינטרנט במשרד – כל מה שצריך לדעת

כל עסק מחויב בתשלום של מיסים רבים על ההכנסות שלו.

אותם מיסים, לעיתים, יכולים להוות את הגורם אשר יכריע עד כמה ישתלם לאותו עסק לבצע פעילות מסוימות או להשקיע כספים באפיק מסוים.

עם זאת, היום קיימים לא מעט החזרי מס והקלות שניתן לקבל על הוצאות שונות ובין השאר על הוצאות עסקיות בתחום התקשורת.

אז איך זה עובד ומי זכאי להקלות? אספנו עבורכם את כל הפרטים שצריך לדעת.

 

הוצאות מוכרות – מה זה אומר?

הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי החזרי מס על הוצאות עסקיות הוא הרעיון של הוצאות מוכרות. בתור עסק, מצופה מכם לשלם מס רק על הרווחים שצברתם ולא על כל הכסף שהכנסתם. עם זאת, על מנת לקזז מההכנסות את ההוצאות, יש לוודא שההוצאות שאתם רוצים לקזז מוכרות על ידי מס הכנסה והן על ידי המע״מ כהוצאות עסקיות. הוצאות בתחום התקשורת כמו חבילות אינטרנט, טלפון קווי וטלפונים סלולריים, מוכרים ברובם על ידי רשויות המס השונות כהוצאות הכרחיות עבור העסק ולרוב ניתן לקבל עבורן החזר מלא הן של מס הכנסה והן של מע״מ. המקרים המורכבים יותר הם במצבים של עסקים קטנים אשר לא בהכרח מתנהלים ממשרד נפרד אלא ממשרד ביתי ולכן התשתיות כמו האינטרנט או הטלפון נחלקות בין שימוש משרדי לשימוש פרטי. במקרים כאלו לרוב יהיה ניתן לקבל רק הכרה חלקית בהוצאה או, אם ניתן להוכיח שמדובר בתשתיות לצורך עבודה בלבד, יהיה ניתן לקבל הכרה מלאה.

 

אילו הוצאות תקשורת הן הוצאות מוכרות?

הוצאות התקשורת אשר מוכרות על ידי מס הכנסה ומע״מ הן הוצאות על אינטרנט וטלפון קווי באופן מלא ועל טלפון נייד באופן חלקי. ניתן לקבל הכרה בהוצאה על טלפון נייד באופן מלא במידה וקיימים שני קווים – קו עסקי וקו פרטי או במקרים בהם לא קיים קו נייח והטלפון הנייד הוא מכשיר התקשורת העיקרי.

 

איך ניתן לקבל הקלות מס על הוצאות תקשורת בעסק?

במקרים בהם קיימות הוצאות על תקשורת בעסק ומדובר בהוצאות מוכרות, ניתן לקבל עליהם פטור ממס ולחשב אותן כהוצאות עסקיות. במקרים של מס הכנסה יש לדווח על ההוצאות במסגרת הדו״חות העסקיים. במקרים של תשלומי מע״מ עבור עוסק מורשה יש לציין הוצאות אלו בדו״ח החודשי המועבר למע״מ ויש להציג את החשבוניות המתאימות המוכיחות את התשלום עבור הוצאות תקשורת.

 

שילמתי מס על הוצאות תקשורת – איך אפשר לקבל החזר?

במקרים בהם חלה טעות בדיווח והוצאות התקשורת העסקיות לא נרשמו בצורה מדויקת בדו״חות העסקיים, ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור הוצאות אלו. בדומה לבקשות אחרות להחזרי מס, את הבקשה ניתן להגיש עד 6 שנות מס לאחור. יש לצרף לבקשה את המסמכים המתאימים וכן למלא טופס 135 בשומת המס המקומית.

 

מחשבון ושקלים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך