החזר מס על הוצאות העבודה מהבית: איך בודקים אם מגיע לי?

עבודה מהבית יכולה להיות כיפית בפיג'מה או בעלת עלות גבוהה ממה שתכננתם.

על הוצאות מסוימות במסגרת העבודה מהבית מגיעים לכם החזרי מס, איך בודקים כמה ולמה?

בעקבות משבר הקורונה או בעצם בעקבות התקדמות הטכנולוגיה חברות רבות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית. אופי עבודה זה אמנם מאפשר לעובדים לעבוד מהבית אך במקביל גם גובה מהם מחיר על הוצאות משתנות אשר לא היו קיימות בשלב העבודה מהמשרד או בחברה. על חלק מהוצאות אלה ילקח לכם מס אשר תוכלו לדרוש ולקבל בחזרה.

 

הוצאות עבודה מהבית

בשונה מעבודה במשרד אשר מספקת לכם חוויה שלמה מבחינת חשמל, רהיטים, מחשבים ואפילו אוכל ושירותים, בבית, למעט אולי מחשב, החברה לא תספק לכם כלום. כך בעצם הרבה מההוצאות אשר החברה הייתה מממנת בעבר כעת עוברות להיות מהכיס שלכם. תוסיפו על כך גם עלויות אשר נראות כמו עלויות לא קשורות אך קשורות בהחלט כדוגמת חשבון חשמל אשר מכפיל את ערכו ואף חשבון האינטרנט שלכם.

 

מתווה המס החדש בעקבות הקורונה

בגלל ההבנה כי המעבר לעבודה מהבית הוליד עמו קשיים כלכליים חדשים רשות המיסים מתייחסת לנושאים והוצאות אלה במסגרת פקודה חדשה אשר מפרטת את השינויים בתשלומי והחזרי המיסים. בעצם באם אדם אשר עובד מהבית, שכיר או עצמאי, נאלץ לשלם בעבור הוצאות חדשות שלא היו לו אם היה עובד מהמשרד, הוא זכאי לקבל החזרים על המס ששילם בתוך ההוצאות האלה.

 

סיווג ההוצאות

החזרי מס מגיעים להוצאות ספציפיות אשר ביניהן הקלה במסים על רכישת דירה או תשלום בעבור שכירת דירה. כמו כן גם הקלה בתשלומי הארנונה והחשבונות הרגילים כדוגמת חשמל ומים. מעבר להוצאות על הבית עצמו, אשר הפך למשרד החדש, ניתן לקבל החזרי מס גם על קניית ציוד אשר משמש לעבודה שטרם היה בביתכם בזמן השהות במשרד כדוגמת מדפסת ועוד הוצאות נוספות.

 

הגשת בקשה

במידה ואתם סבורים כי מגיעים לכם החזרי מס על הוצאות העבודה מהבית (כל שנדרש הוא שאתם אכן עובדים מהבית ובעלי הוצאות כפי שפורט לעיל) אתם זכאים להגיש בקשה לרשות המיסים אשר מפרטת את כל ההוצאות והמשכורות שלכם על מנת לקבל תשובה מרשות המיסים באם מגיעים לכם החזרי מס על הוצאות אלו.

במידה ועברתם לעבוד מהבית, במסגרת התקנון החדש של רשות המיסים בעקבות משבר הקורונה, אתם יכולים להיות זכאים להחזרי מס על הוצאות מסוימות. תחילה קראו בתקנון באילו סוגי הוצאות מדובר ולאחר מכן פנו להגיש את הבקשה על מנת לקבל תשובה. כמובן שאתם תמיד מוזמנים גם להתייעץ עם איש מקצוע בנושא.

כדאי להכיר כי חברות כמו אינדיגו החזר מס מתמקצעות גם בנושא החזר מס על הוצאות העבודה מהבית, ואמונות לסייע לכל דורש לקבל את שמגיע לו, גם אם הוא עובד מהבית.

 

שעון וכסף

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »