המרת כספים בחוץ לארץ – דברים שכדאי לדעת

לא משנה לאן החלטתם לנסוע בחוץ לארץ – אירופה, אסיה, אמריקה, או אפילו חצי האי סיני – סביר להניח שתמירו את כספכם במהלך השהות שלכם ביעד נבחר וגם לפני הנסיעה המיוחלת. יכול להיות שאף פעם לא חשבתם על הפעולה הבנאלית הזו, אבל ישנם מספר גורמים המשפיעים על השינוי של שער החליפין, שכמובן משפיע בצורה ישירה על ההפסד או הרווח שלכם במהלך המרת כספים בחופשה.

 

שני שחקנים מרכזיים

לפני שאתם בודקים איפה קונים לירה מצרית, מה הם אתרי ההמרה הקרובים ביותר לבית המלון שלכם במילאנו, או מתי שער הדולר סביר לעלות, נסביר כי ישנם שני גורמים עיקריים המשפיעים על שער החליפין – הריבית והאינפלציה. ראשית, נסביר כי את הריבית בארץ קובע בנק ישראל, וכאשר ערך הריבית עולה, ערך האשראי במדינה עולה גם הוא. במקרה כזה, משקיעים המחפשים מקומות להשקעה, יעדיפו להשקיע במקומות בהם יוכלו לקבל את התמורה להשקעה בשקלים, שכן כך יוכלו ליהנות מהריבית הגבוהה. כאשר ישנה עלייה בבקשה להשקיע, המטבע המקומי בארץ מתחזק.

לעומת זאת, מי שאינו נהנה מעליית ריבית הם בעלי עסקים שלקחו הלוואות. כאשר אלו נדרשים לקחת הלוואות, הם יעדיפו ככל הנראה לקחת אותן במטבע חוץ אשר הינו בעל ריבית נמוכה יותר מהריבית בארץ. התהליך הזה מביא לירידת המטבע הזר אל מול המטבע המקומי. כך נוצרים שינויים בערך המטבע המקומי אל מול המטבע הזר, מה שמכונה שער חליפין. שחקן נוסף המשפיע בתחום זה הינו כאמור האינפלציה – עליית מחירים מתמשכת, שכאשר היא קורית היא מביאה לעליית ערך המטבע המקומי, משום שבעת עליית מחירים זו נוכל לקנות פחות מוצרים באותו סכום כסף.

 

שחקני משנה

מלבד הגורמים שציינו לעיל, ישנם כאלו נוספים המשפיעים על שער החליפין. גורמים כמו ביטחון לאומי, מצב כלכלי, ואפילו פוליטיקה יכולים להשפיע על ערכו של מטבע החוץ, לחזק או להחליש אותו, ולגרום לשינויים של ממש בשער החליפין של המטבע המקומי אל מול מטבע החוץ.

 

כך תנצלו את השינויים לטובתכם בצורה חכמה

בסופו של דבר תצטרכו להמיר את כספכם משקל למטבע חוץ. על מנת לשלם על אטרקציות בשארם או בהולנד, וגם כדי לשלם עבור מסמכים לוגיסטיים בחוץ לארץ כמו אגרה לסיני תשלום וויזות מסוימות וכן הלאה. עקבו במשך תקופה לפני הנסיעה שלכם אחר שער החליפין של המטבע המקומי אל מול המטבע הזר ביעד אליו אתם מתכננים לנסוע, ונסו לעקוב גם אחר תחזיות בנושא. כאשר אתם מעריכים כי שער החליפין הגיע לגובה משתלם יחסית, המירו את כספכם. נוסף על כך, תוכלו להמיר כספים גם במהלך הטיול שלכם – בדקו היכן הכי משתלם להמיר, והמירו בכל כמה זמן סכום של כסף אותו תצטרכו לתקופת הטיול הקרובה. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שבמידה והשער יעלה לטובתכם מחר בבוקר – תוכלו ליהנות מכך ולהמיר מחר את הכסף שנשאר לכם.

 

ידע זה כוח

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם כבר בקיאים בכלכלה ובכל נושאי המרות הכספים למיניהם. דעו כי צבירת ידע תשמש אתכם בהמשך, תחסוך עבורכם זמן וכסף מיותרים ותקנה לכם יתרון בכל מה שנוגע לחופשה, וגם לאחריה. חקרו על היעד אליו אתם מתכננים לנסוע, על הכלכלה באותו מקום, על התרבות, אתרי הלינה, וכן הלאה – על מנת לוודא שתגיעו עם כל הידע הנדרש. אל תחששו ללמוד תוך כדי תנועה גם בטיול עצמו, ואל תפחדו לטעות, שכן טעות מאפשרת למידה בסופו של דבר. ובמקרה הכי גרוע – תוכלו לתת טיפ למטיילים הבאים שיגיעו אחריכם לאותו יעד. נסיעה נעימה!

מטבעות

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »