טיפים להתנהלות כלכלית נבונה לחייל

התנהלות כלכלית היא עניין כלל לא פשוט, על אחת כמה וכמה בעידן המודרני של היום. הגירויים הכלכליים נמצאים סביבנו כל הזמן ומפתים אותנו להוציא כסף על דברים שאנחנו כנראה לא כל כך צריכים.
כחייל ההתמודדות היא אף קשה יותר. עם משכורת חודשית שנמצאת הרבה מתחת למשכורת המינימום, התנהלות כלכלית בתקופת הצבא היא מסובכת מאוד.

בין הקניונים, היציאות והבילויים בסופי השבוע הקצרים, איך בכל זאת אפשר להצליח ולנהל נכון את הכסף שלכם בזמן הצבא?

 

חייל מצדיע

 

 

קבלו חמישה טיפים להתנהלות כלכלית נבונה לחייל או לחיילת

  1. רשימות- כל פעם שאתם מוציאים כסף, בין אם במזומן או באשראי, רשמו את זה. מעקב אחר ההוצאות שלכם יכול להיות הבדל של שמיים וארץ בהתנהלות כלכלית נבונה. הרישום יעזור לכם לשים לב על מה אתם מוציאים את הכסף ויגרום לכם לחשוב פעמיים לפני כל רכישה. בסוף החודש תוכלו לעבור על ההוצאות שלכם, להבין על מה אתם מוציאים הכי הרבה כסף, האם זה מוצדק ואיזה מסקנות אתם יכולים להסיק מזה.
  2. השוו מחירים- נסו להיות צרכנים נבונים. כבר החלטתם שבא לכם להוציא כסף על פריט או על בילוי? אין בעיה, אבל לפני הרכישה ערכו השוואה בין פריטים דומים מחברות או חנויות שונות. נסו לראות אם יש לכם דרך לחסוך מעט בהוצאות. אמנם זה נראה שולי, אבל בסופו של דבר הכל מתווסף לחיסכון של כמה עשרות (אם לא מאות) שקלים בחודש.
  3. חיסכון- התחילו להפריש כל חודש מעט כסף לחיסכון. ייתכן ותרגישו שאתם צעירים מדי כדי להתחיל לחסוך, אבל בקרוב תשתחררו ותהיו עצמאיים כלכלית, הכסף ששמתם בצד יכול לעזור לכם מאוד ולהוות מעיין קרש הצלה בתקופות קצת פחות קלות.
  4. במידה ותצטרכו עורך דין צבאי לכל מקרה שלא יהיה- עריקות, השתמטות, נפקדות, חקירת מצ"ח ועוד, ערכו תחקיר מעמיק למציאת עורכ\ת הדין הנכון\ה עבורכם מבחינת תקציב. שימו לב שאתם לא בוחרים עורכ\ת דין שלוקח\ת יותר או פחות מדי כסף, בשני המקרים הם עלולים להיות בעייתיים. כשאתם מוציאים כסף על עורך\ת דין שימו לב שאתם עושים בחירה מושכלת.
  5. אל תרכשו בתשלומים- השימוש בכרטיס אשראי יכול לגרום לכם לקנות מוצרים בתשלומים ולהגיע למצב של אוברדרפט (משיכת יתר), זאת אומרת שייתכן שאתם רוכשים דברים שאתם לא יכולים לאפשר לעצמכם לרכוש. נדמה שהקנייה בתשלומים מקלה על הרכישה, אבל למעשה אתם יוצרים לעצמכם חוב לחודשים העוקבים שאולי לא תוכלו לכסות אותו. מצב זה יכול להוביל אתכם לשלם ריבית גבוהה על המינוס.

אין ספק שהתנהלות כלכלית נבונה כחייל היא עניין לא פשוט כלל, אבל בעזרת מעט מחשבה ותכנון מראש תוכלו להצליח להתנהל טוב כלכלית ואולי אפילו לחסוך!

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך