טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית

יהול כלכלי הוא אחד הדברים החשובים לביצוע. בין אם אתם בתחילת דרככם הזוגית או המשפחתית ובין אם אתם כבר אנשים מבוגרים שהגוזלים שלהם עזבו את הקן – כדאי תמיד לדעת מה מצב ההכנסות לעומת מצב ההוצאות, ואיך אפשר להתנהל איתו בצורה חכמה. במאמר זה נתמקד בנושא טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית, וננסה להבין איך עושים את זה בצורה החכמה והיעילה ביותר.

 

למה ניהול כלכלי הוא חשוב?

כדי לא לצאת מאיזון, אנשים נוקטים במגוון פעולות שיוכלו לעזור להם לשמור עליו ולדעת איפה הם עומדים. כמו בכל תחום בחיים, גם בתחום הכלכלי חשוב לשמור על איזון הגיוני שיאפשר שמירה על אורח חיים תקין וללא מחסור, ומצד שני שיאפשר גם הנאות ופריווילגיות מבלי לחשוש.

ברגע שאדם יודע לנהל את החיים שלו בצורה מאוזנת, כל האפשרויות הופכות להיות פתוחות, וקל יותר לדעת מה אפשר לעשות ומה אי אפשר לעשות. בואו נעבור לכמה טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית.

 

 

שטר כסף עם חורים

 

טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית

להבדיל ממשפחה שיש בה שני הורים, במשפחה חד-הורית יש הורה אחד, ובהתאם – מפרנס אחד. בין אם זו האמא ובין אם זה האבא, מפרנס אחד הוא גורם שמשפיע באופן משמעותי על כלכלת המשפחה, ובעוד שבמשפחה שבה יש שני הורים מפרנסים והם מכניסים סכומים גבוהים יותר, הורה אחד שהוא המפרנס היחיד מכניס, כנראה, סכומים נמוכים יותר, ובהתאם אפשרויות החיים מצומצמות.

עם זאת, למרות ההכנסה הנמוכה יותר – ניהול כלכלי במשפחה חד-הורית שמבוצע בצורה טובה, יכול לגרום לאורח חיים דומה ולפעמים אפילו זהה לאורח החיים שמתקיים במשפחה עם שני הורים מפרנסים. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית.

 

כתבו כל הוצאה!

כשמדברים על טיפים לניהול כלכלי במשפחה חד-הורית, כדאי להתחיל מתהליך הכתיבה של ההוצאות שלכם. קניתם לחם? כתבו את הסכום שהוצאתם. קניתם בגד חדש? כתבו גם את הסכום שלו. ברגע שתדעו על מה אתם משלמים, יהיה קל יותר לדעת אם אתם קונים ביוקר או לא, ותוכלו גם לעשות השוואות בין חנויות שאתם קונים בהן עכשיו, לבין חנויות זולות יותר שאפשר לחסוך בהן כסף.

 

נהלו טבלאות הכנסות-הוצאות

טבלאות הן אחד הכלים היעילים להשוואה וגזירת נתונים. ברגע שתזינו בטבלה את ההוצאות שלכם לעומת ההכנסות שלכם, תוכלו לדעת היכן מתקיימים פערים ועל מה אפשר לוותר. לפעמים תשימו לב שהוצאה קבועה מסויימת, כמו מנוי לקאנטרין שאין בו שימוש, יכולה להיחסך ולחסוך לכם הרבה מאוד כסף. הזינו את כל הנתונים שבידיכם ושקפו לעצמכם את המצב.

 

הכי חשוב – לא להיכנס לחובות

הדבר הכי חשוב שיש להקפיד עליו הוא לא להיכנס לחובות. במידה ונכנסתם לחובות ואתם זקוקים לייעוץ משפטי, אתם מוזמנים לפנות לאתר האינטרנט של משרד עו"ד מיסקביץ' ושות' שיוכל לסייע:

https://www.yml-law.co.il.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »