כך תבחרו את קופת הגמל להשקעה שלכם

לפני כמה ימים קיבלנו תזכורת מרואה החשבון שלנו שביקש מאתנו לבחור את קופת הגמל להשקעה. אנו מוכרחים להודות שבחרנו לדחות את הבחירה בהקשר זה, בגלל שלא ידענו איך עושים זאת. בשלב מסוים, הבנו שאין לנו ברירה, אלא להכיר את התחום מקרוב, כדי שנוכל לבצע בחירה שקולה.

לאחר שקרענו (וקראנו) את הרשת, חזרנו עם האינפורמציה שאפשרה לנו לבחור נכון והחלטנו לסייע לאחרים שלא יודעים מה לעשות. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את הכלים שיובילו אתכם לבחירה הטובה ביותר עבורכם.

 

ההגדרה של קופת גמל להשקעה

אי אפשר להעלות לרשת מדריך ל"מתחילים" בנושא קופת גמל להשקעה, מבלי להציג את ההגדרה של המונח במילים פשוטות. לכן, נציין בקצרה שמדובר במוצר חיסכון שאינו מוכר לצורכי הטבות מס. מוצר זה מתאים למי שרוצים לחסוך כסף לכל מטרה, לדוגמא:

  • חופשה בחו"ל
  • רכב חדש
  • חתונה ועוד

קופת גמל להשקעה נחשבת לחיסכון גמיש, מהבחינות הבאות:

  • סכומי הפקדה: ניתן להפקיד סכום נמוך או גבוה, בהתאם לבחירתכם
  • אופן ההפקדה: מתאפשר להפקיד בקופה אחד לחודש או אחת לשנה
  • תקופת ההפקדה: ניתן להפקיד לזמן קצר או ממושך

בשורות הבאות נציין בפניכם את 3 הפרמטרים שיאפשרו לכם לבחור בקופה המתאימה ביותר.

ההגדרה של קופת גמל להשקעה

פרמטר ראשון: מסלולי ההשקעה

תהיו בטוחים שתוך כמה רגעים, אתם כבר לא תשאלו את עצמכם שוב ושוב איך בוחרים קופת גמל להשקעה? שכן, אתם תבינו מיד שמדובר בהליך שמצריך היכרות עם פרמטרים חשובים. הראשון שבהם נוגע למסלול ההשקעה. יש כל מיני מסלולים ואתם צריכים לבחור את זה המתאים לכם ביותר. למשל, מסלול לתקופה ארוכה עם רמת סיכון גבוהה שיאפשר להביא לתשואה גבוהה לזמן ממושך או מסלול לטווח קצר שרמת הסיכון שלו נמוכה ותפחית את הסיכוי להפסד.

 

פרמטר שני: דמי הניהול

כל גוף שמציע קופת גמל להשקעה, צפוי להציע לכם דמי ניהול שונים. עליכם לערוך סקר שוק מקיף ולבדוק איזה גוף מציע את דמי הניהול הנמוכים ביותר. חשוב שתדעו שהשיעור המקסימלי שיוכלו לגבות מכם הוא 4% מהפרמיה ו 1.05% מהצבירה.

פרמטר שני דמי הניהול

פרמטר שלישי: המוניטין של החברה המנהלת

הדבר האחרון שעליכם לבדוק באופן מעמיק הוא המוניטין של הגוף שמציע לכם את קופת הגמל להשקעה. שכן, יש חברות וותיקות ויש חדשות בתחום. ההמלצה שלנו היא לבחור כמובן בחברות שנחשבות לשם דבר, אלה שלקוחותיהן מרוצים מרמת השירות שלהן.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרך הנכונה לבחירה בקופת גמל להשקעה. כעת אתם יודעים בדיוק במה מדובר וברור לכם מה תצטרכו לעשות, כדי לשים את האצבע על הקופה הנכונה עבורכם. נאחל בשלב זה שתבצעו את הבחירה המדויקת ושתעבירו את המידע הלאה, במטרה להעלות את המודעות לנושא החשוב.

המתקנים הפופולריים ביותר

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »