כך תגנו על האינטרסים שלכם במקרה של פגיעה ברכוש!

פגיעה ברכוש מתרחשת בסיטואציות מגוונות, אבל בין אם מדובר בתאונה, בנזק כתוצאה מאיתני הטבע או מעשה פלילי מזיק – התוצאה היא נזק או אובדן של רכוש בעל משמעות רגשית או בעל ערך כלכלי גבוה. ממש כמו בהגנה על מבצר מתקופת ימי הביניים, גם בשמירה על האינטרסים שלכם במקרים כאלה, יש אמצעים שחשוב שיהיו מראש ויש כאלה שנדרשים לאחר האירוע. 

 

פגיעה ברכוש?

נהוג לחלק את הסיבות לפגיעה ברכוש לשלוש קבוצות מרכזיות: הראשונה היא נזקי טבע שיכולים להיות כל דבר, החל מרעידת אדמה או סופה, דרך שריפות יער ועד בולענים וצונאמי. הקבוצה השנייה כוללת את הפגיעות ברכוש שנעשות על ידי בני אדם – אלה כוללות גם תאונות, גם תוצאות של עבודה רשלנית וכמובן, גם מקרי פשע כמו הצתה, גניבה או ונזדליזם.

הקבוצה השלישית כוללת נזקים ברכוש שנגרמים בשל חלוף הזמן או בשל הזנחה – בעיות ביסודות ישנים או בלאי של חומרים ומערכות בבית שעלול לגרום לתקלות וכן איומים נסתרים בבית עצמו כמו עובש, טחב ומזיקים שונים כמו עש או טרמיטים.

נזק לרכוש

חומה וחפיר

משום שישנם איומים רבים ומגוונים כל כך, חשוב לזכור להגן על הרכוש ולעשות זאת כדרך שגרה. חשוב להשקיע במערכות אבטחה שונות כמו מצלמות, מערכת אזעקה וסורגים, חשוב מאוד לוודא שקיימת בשכונה בה אתם מתגוררים, נוכחות של משטרה או כוחות מקומיים, למניעת פשעים וכמובן חשוב להיות מוכנים גם לאסונות טבע, שעלולים להתרחש באזור.

אבל ההגנה החשובה ביותר היא כיסוי ביטוחי מקיף לכל מקרה של פגיעה ברכוש – חשוב לוודא שהביטוח מתאים לכם. תוכלו להתייעץ על כך עם שמאי מקצוען כדוגמת שמאי רכוש אסף דגן.

 

פרואקטיביות

כדי להבטיח שעשיתם את המקסימום כדי לשמור על הרכוש, חשוב מאוד להיות פרואקטיביים בשמירה עליו. בין השאר מדובר על תחזוקה שוטפת, בדיקת לחות במקומות אחסון, טיפול בתקלות באופן מיידי ומהיר, כדי לצמצם את ההשפעה של התקלה על הבית והרכוש שבו. בפרואקטיביות אפשר גם להיות ערניים ופעילים בנושא האבטחה, לראות האם ניתן לשדרג את המערכות הקיימות, לדגום צילומים ממצלמת האבטחה ולהחליף מדי תקופה סיסמאות וקודים לכל המערכות.

 

תיעוד ואנשי מקצוע

ובכל זאת, כפי שכולנו יודעים, תאונות קורות, פשעים מתרחשים וגם הטבע נוהג כמנהגו ולכן ישנם מקרים של פגיעה ברכוש גם עבור מי שהקפיד על הגנה מראש ועל פרואקטיביות. במקרה של פגיעה ברכוש חשוב לתעד את הנזק ואת כל מה שקשור אליו – תמונות, מסמכים, הקלטות של שיחות טלפון – כל דבר עלול להתגלות כחשוב, במקרה של תביעה.

בנוסף, אל תסמכו על חובבנים כאשר מדובר בפגיעה ברכוש. תנו לאנשי המקצוע להוביל אתכם בדרך החכמה ביותר –שמאים, עורכי דין, משפצים ועוד. אל תוותרו על המומחיות שלהם.

 

לסיכום

אם אתם מוכנים מראש, ערניים ופרואקטיביים בשמירה על הרכוש שלכם ומודעים לזכויות שלכם במקרה של פגיעה ברכוש, כל מה שנותר הוא למצוא אנשי מקצוע מעולים.

נזק לרכוש

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »