כל השיטות לחסוך בתשלומי המשכנתא

בין אם אתם בתחילת הדרך ורק עומדים לקחת משכנתא, או שמא כבר חתמתם על משכנתא – יש דרכים לחסוך בכסף עליה. בואו נבין ביחד, כיצד ניתן לחסוך כסף על החזרי המשכנתא החודשיים? הנה כל המידע עבורכם.

לקחתם משכנתא, התכוונתם לשלמה במלואה במשך 20-30 שנים. אמה-מה, התגלו מורכבויות כאלו ואחרות במרוצת השנים, מה שכנראה לא לקחתם בחשבון. כעת, חשוב לבדוק אם ישנה דרך להקל על תשלומי המשכנתא. הנה שיטות לחסוך כסף על החזרי המשכנתא החודשיים. בואו נתחיל עם מה שנקרא מחזור משכנתא, שזה בעצם חישוב של מסלולי המשכנתאות מחדש. כאן www.wayout.org.il תוכלו לקבל מידע מקיף בנושא.

 

מה אפשר לעשות בכדי לחסוך בכסף על המשכנתא?

כשההחזרים החודשיים של המשכנתא כבר לוחצים, הגיע הזמן לנקוט בצעדים ולגלות כיצד אפשר לחסוך כסף בתשלומי המשכנתא. ואם להיות אפילו יותר חכמים, מלכתחילה מקבלים ייעוץ משכנתאות וחותמים על תמהיל משכנתאות נכון.

אבל לא פעם, הנסיבות עשויות להשתנות והיכולות הכלכליות משתנות גם הן. במקרים אלו למשל, יהיה חשוב לבדוק כיצד ניתן לחסוך בתשלומי המשכנתא. למשל, מחזור משכנתא היא אופציה מסוימת. הפעולה של מחזור משכנתא אמנם לפעמים תצריך גם תשלום קנס מסוים, אבל במקרים רבים זה יהיה שווה את זה. כמובן, כל מקרה לגופו.

 

מה מאפשרת לי הפעולה של מחזור משכנתא?

למעשה, הפעולה של מחזור משכנתא מאפשרת לכם לחשב מסלול מחדש, תרתי משמע. אתם בודקים שוב את מסלולי המשכנתא עליהם חתמתם בתמהיל המשכנתאות, מה שמאפשר לכם אפילו לשנות את המסלולים אם תרצו בכך.

כמובן, חשוב לקבל ייעוץ משכנתאות בתהליכים אלו. מדוע? מכיוון שמחזור משכנתא לפעמים גם יצריך תשלום קנס מסוים על יציאה ממסלול כזה או אחר. העניין הוא כזה, לפעמים ממש אין ברירה וכבר יהיה עדיף לשלם קנס על מסלול שכבר אינו תואם את היכולות הכלכליות שלכם.

 

כיצד עוד ניתן לחסוך על החזרי המשכנתא החודשיים?

עוד דרך לחסוך בתשלומי המשכנתא היא, לקבל סיוע בהחזר משכנתא מהמדינה. אולי לא ידעתם זאת, אבל המדינה מסייעת במקרים מסוימים לאנשים אשר לוו משכנתא גבוהה וכעת אינם יכולים לעמוד בה. חשוב לדעת, הסיוע בהחזרי המשכנתא לא ניתן לכל אדם ואזרח.

יש לעבור ועדה אל מול משרד האוצר ומשרד השיכון, במהלכה ייקבע באם אתם זכאים לקבל סיוע בהחזרים החודשיים שלכם. בין אם אתם בתחילת הדרך ועוד לא חתמתם על משכנתא, או שמא כבר חתמתם עליה, אנו נמליץ לכם לקבל סיוע מקצועי של יועץ משכנתאות.

יועצי משכנתא יכולים לסייע לכם בכך, שהם יבדקו לעומק את תמהיל המשכנתאות שלכם. אם יהיה צורך בכך, יועץ משכנתא גם ימליץ לכם על מחזור משכנתא, או אפילו פירעון מוקדם של המשכנתא. בין אם כך או כך, השתדלו לנקוט בצעדים תוך ליווי וסיוע מקצועיים בלבד.

משכנתא

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »