כמה החזר מס אפשר לקבל בגין מילואים?

אזרחים רבים נקראים מדי שנה לשירות המילואים, ומקריבים מזמנם בבית בחיק המשפחה ונעדרים מעבודתם, לעתים לתקופות זמן די ארוכות. רבים מהם אינם מודעים לכך שהם זכאים לקבלת החזר מס עבור תקופות המילואים – במאמר הבא נסביר בהרחבה על כך.

במידה וזומנתם למילואים במהלך השנים האחרונות, דעו כי אתם זכאים לקבל החזר מס עבור התקופה בה נעדרתם מעבודתכם, במספר דרכים – במאמר הבא נסביר מי הם אלו שזכאים לקבלת החזר המס, כיצד ניתן לממש את הזכות ובאיזו דרך הכי מומלץ לפעול.

 

החזר מס על מענק המילואים שלכם

למרות שרבים מאזרחי ישראל נקראים מדי שנה לשרת בשירות המילואים, רבים מהם אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לקבל החזר מס משמעותי על התקופה בה נעדרו מביתם ועבודתם.אי אז במהלך שנת 2017 בוטל מס הכנסה שחל על כספי המענק להם זכאי כל אזרח ששירת במילואים, כל עוד שירת מעל ל – 32 יום במהלך השנה, את כספי ההחזר קיבלו כל משרתי המילואים ישר לחשבון הבנק האישי.

אולם, היו כמה שנפלו בין הכיסאות – אותם אזרחים יכולים להזדכות על ההפרש באמצעות החזר מס, לפרטים נוספים כנסו להחזר מס עכשיו.

 

נקודות זיכוי ממס על תקופת מילואים

בנוסף לפטור ממס שציינו, משרתי המילואים יכולים ליהנות מנקודות זיכוי ממס בהתאם לכמות ימי המילואים ששירתו בפועל. נקודות זיכוי ממס הן למעשה הטבות שיכולות להפחית משמעותית את תשלומי המסים שנדרש כל אזרח לשלם, ושווים משתנה משנה לשנה. כל אזרח בישראל זכאי ליהנות מנקודות אלו, ולמעשה יכול ליהנות ממספר נקודות במקביל – הנקודות הללו חלות בנוסף גם על משרתי המילואים.

נכון לשנת 2021, שווי נקודת זכות אחת עומד על סך 218₪ לחודש, הסכום הכולל לנקודת זכות עבור כל שנה הוא 2,616₪. משמע, אם שירתם בין 15 ימי מילואים עד 19.5 ימי מילואים, תוכלו ליהנות מנקודת זכות אחת שעומדת על סך 2,616 שקלים, וזאת בנוסף לנקודת זכות שכבר מגיעה לכם.

 

כיצד אוכל לקבל החזר על הכסף שמגיע לי?

את החזרי המס שמגיעים לכם בגין שירותכם בשירות המילואים, תוכלו לקבל במספר דרכים.אחת מהן היא לבצע את התהליך בעצמכם, על ידי מילוי טופס 135 לבקשה להחזר מס והגשתו לפקיד השומה, בלשכת המס הקרובה לביתכם.בנוסף לטופס זה, תצטרכו למלא טופס נוסף ששמו טופס 106 – את הטופס הזה תוכלו לקבל מהמעסיק שלכם, בו יופיעו ההכנסות שלכם מאותה שנת המס.

חשוב לציין, יכול מאוד להיות שתצטרכו למלא ולהגיש טפסים רלוונטים נוספים, רבים בוחרים שלא להתעסק בהליך הבירוקרטי, פונים לעזרה לאחת מחברות החזרי המס הקיימות בשוק שמציעות לבצע את כל התהליך מא׳ ועד ת׳ עבור כל אזרח שזכאי להחזרים אלו.

החזר מס

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »