מהם הקריטריונים החשובים ביותר שצריך לשים לב אליהם לפני שאני משכיר משרד

השינויים בתחום הנדל"ן הפכו את תחום השכרת המשרדים לפופולרי מאוד בשנים האחרונות. הרבה עסקים שאין להם את התקציב הדרוש על מנת לקנות משרד פונים להשכרת בניינים שישמשו אותם למשרדי החברה שלהם. בישראל יש היצע מאוד גדול של משרדים להשכרה. הרמה של המשרדים מאוד מגוונת וטווח המחירים שלהם מאוד רחב. לכן, כשאתם באים לשכור משרד כדאי לכם לבדוק אותו על פי מספר קריטריונים כדי לבדוק שהוא מתאים לעסק שלכם ושווה את המחיר שלו.

 

מיקום המשרד וסביבתו

המיקום של המשרד הוא אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לבדוק. ככל שהמיקום יותר מרכזי כך המחיר יהיה יותר גבוה. כדאי לבדוק האם המשרד ממוקם קרוב למרכז מסחרי שיכול להוות מוקד משיכה עבור חלק מהעסקים או דווקא חיסרון עבור עסקים שרוצים שתשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים יהיה אליהם. כמו כן, כדאי לבדוק שלמשרד יש גישה לתחבורה ציבורית, זהו יתרון חשוב אם אתם צריכים להעסיק עובדים שמסתמכים על תחבורה ציבורית על מנת להגיע לעבודה.

 

השכנים בנכס

כדאי לבדוק איזה סוג של עסקים שוכרים את המשרדים השכנים. אם הם יהוו מטרד בגלל הפעילות שלהם או דווקא יהוו יתרון שיווקי ויעזרו לשפר את מיתוג הבניין.

כמו כן, אפשר להיעזר בעסקים השכנים על מנת לבדוק אם הם מרוצים מהנכס.

אנשים מדברים

 

המשכיר

חשוב לבדוק שהמשכיר שלכם הוא אכן הגורם הרשאי להשכיר את הנכס. לפעמים המשכיר הוא שוכר בעצמו והוא משכיר לכם רק חלק מהנכס. במקרה כזה זאת שכירות משנה ויש לוודא שהוא רשאי לעשות זאת.

בכל מקרה כדאי לבקש מהמשכיר לראות את מסמכים שמוכיחים שהוא אכן בעל הנכס.

 

חניה ומחסנים

חשוב לבדוק גם את המבנים הנלווים לשטח כמו מקומות חניה, מבנה החניון, ואם יש מקומות אחסון למקרה שהעסק שלכם דורש זאת.

ייתכן שהנכס עצמו יהי מושלם אך השטחים הנלווים לא יהיו מושקעים באותה מידה. לכן, מומלץ לערוך בהם גם כן סיור רגלי.

לפעמים הנכסים הנלווים לא מגיעים יחד עם הנכס ודורשים תשלום נפרד נוסף.

 

תשלומים נוספים

ייתכן שמחיר השכירות יתאים לתקציב שלכם אבל עליכם לבדוק גם את התשלומים הנלווים שמגיעים עם השכרת המשרד.

משרדים להשכרה מצריכה עלויות נוספות בסכומים שונים, כמו ארנונה ששיטת החישוב יכולה להשתנות בין משרדי ערים שונים.

חשוב לבדוק עלויות נוספות כמו דמי ניהול, חשמל מים וכו'.

בדיקת חברת הניהול

היום בכל בניין משרדים יש חברת ניהול הדואגת לתחזוקה השוטפת שלו על מנת לאפשר את פעילות העסקים ללא הפרעה. לא כל חברות הניהול מציעות את אותם תנאים והמחירים שלהן שונים. לכן חשוב לבדוק אם חברת הניבול בבניין מבצעת את תפקידה כראוי.

מומלץ לשאול את השוכרים האחרים בבניין האם הם מרוצים מהחברה או לא.

לסיכום, לפני שאתם חותמים על חוזה להשכרת המשרד כדאי לכם לבדוק שהוא אכן עומד בכל הקריטריונים שציינו במאמר זה על מנת שתקבלו משרד שיתאים לעסק שלכם

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »