מהן העלויות הנלוות ללקיחת משכנתא?

מעוניינים לקחת משכנתא? כדאי שתדעו שמעבר לעלויות הריביות במשכנתא יהיו לכם עלויות נוספות. על מנת לחסוך לכם כסף וכן להיערך בצורה מתאימה עם הכסף המתאים, פרסנו עבורכם את כלל העלויות הנלוות אשר אתם עלולים להתקל בהן בעת לקיחת המשכנתא.

 

שירותי ייעוץ משכנתא – עלות קטנה שתחסוך לכם הרבה

העלות הנלווית החשובה ביותר ללקיחת משכנתא היא העלות על ייעוץ משכנתאות. נכון שאינכם חייבים לקחת יועץ למשכנתא שלכם, אבל ההוצאה הקטנה הזאת תשתלם לכם הרבה בעתיד. יועץ המשכנתא ידע לעזור לכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך המורכב של לקיחת משכנתא.

לקיחת משכנתא בצורה הנכונה יכולה לא רק לחסוך לכם בריביות, אלא גם למנוע מכם לעשות טעויות אשר עלולות להביא אתכם למינוסים שלא תוכלו לעמוד בהם. מומחים למשכנתאות יעברו אתכם על מצבכם הפיננסי וביחד אתכם יבנו עבורכם תוכנית מושלמת.

המומחים יסבירו לכם על המסלולים השונים ויעזרו לכם תמהיל משכנתא מתאים. לאחר מכן, המומחים יעזרו לכם בניהול המשא ומתן מול הבנק על מנת להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם. כאמור, אומנם השירותים הללו יעלו לכם כסף, אך אלה יתקזזו למול החיסכון העתידי שלכם.

 

עמלה על פתיחת תיק

עלות נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא עמלת פתיחת תיק. פתיחת תיק המשכנתא תעלה לכם בעמלה שתקבע על פי הבנק והתנאים המוצעים לכם. כל בנק ייקח מכם עמלת פתיחת תיק משכנתא, וזאת על מנת לכסות הוצאות נלוות של הבנק בנתינת המשכנתא הכוללות בדיקות שונות כמו בדיקת הנכס וכן עלויות הקצאת משאבי הבנק. העמלה תעמוד בדרך כלל על עלות של 0.25% מסך ההלוואה אשר נתנה לכם. על כן יש לקחת בחשבון כי ככל שההלוואה תהיה גבוהה יותר, כך גם העמלה על פתיחת התיק.

 

עמלת רישום

עמלה נוספת אשר אתם עלולים להתקל בה היא עמלת רישום של הנכס ושל המשכנתא. מטרת רישומים אלו היא להבטיח לבנק שיקבל את הכסף אשר הלווה לכם, ולכן הבנקים יחייבו אתכם ברישומים אלו על מנת לקבל את המשכנתא.

יהיה עליכם לרשום את לקיחת המשכנתא ברשם המשכונות ולאחר מכן הבנק ירשום הערת אזהרה על הנכס בטאבו. משמעות ההערה היא שעל הנכס נלקחה משכנתא ולכן איש לא יכול לקנות אותו והוא מובטח לכם לאחר תום תשלום המשכנתא. על רישומים אלו יהיו אגרות רישום בעלות של כמה מאות שקלים אשר יהיה עליכם לשלם.

 

שכירת עורך דין

על מנת לרשום את המשכנתא ברשם המשכונות ועל מנת לרשום את הנכס בטאבו, יהיה עליכם להיעזר בעורך דין. כמו כן, תצטרכו להוציא ייפוי כוח נוטריוני לבנק ולצורך כך תצטרכו להיעזר בנוטריון מוסמך. כלל בעלי המקצוע הללו ייקחו תשלום על שירותם ויהיה עליכם לשלם עליהם, גם אם ישכרו על ידי הבנק.

אישה מחזיקה בית מיניטורה לפני לקיחת משכנתא

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »