מה דמי הניהול לקופת גמל להשקעה

בכל מוצר חסכון קיימים דמי ניהול אותם תדרשו לשלם לחברה.

מהם דמי הניהול של קופות גמל להשקעה? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

קופת גמל להשקעה

בשנת 2016 קופות גמל הצטרפו להיות אחת מהאפשרויות דרכן ניתן לעשות חסכון כספי. אפשר לחסוך בדרך זו עבור כל מטרה וסיבה, החל מחסכון לילדים, למשפחה או לזמן הפרישה לתקופת הפנסיה. הסכום המירבי שניתן להשקיע באמצעות קופת גמל להשקעה כל שנה הוא 70 אלף שקלים.

 

יתרונות

מבחינת מיסים, לקופת גמל יש יתרון רב. במידה ותחכו עד גיל 60 תוכלו למשוך את כל הסכום הכספי בפעם אחת, או כקצבה הניתנת עבורכם בכל חודש, מבלי לשלם מס הכנסה או מס על הרווחים שיצטברו. במידה ותרצו למשוך את הכסף לפני גיל 60 תוכלו לבצע זאת, אך במקרה זה כן תצטרכו לשלם 25% מס רווחי הון. בנוסף, בכל שנה תוכלו לשים סכום כספי רב לעומת אופציות חסכון אחרות, התקרה פה גבוה.

מהם דמי הניהול של הקופה

דמי ניהול הם התשלום שתצטרכו לשלם לחברת הביטוח או בית ההשקעות בו תפתחו את קופת הגמל להשקעה. את מחיר הדמי ניהול גוזרים בצורה שת אחוז מהחיסכון שלכם ואותם תהיו מחויבים לשלם בכל זמן גם כאשר הקופה שלכם תפסיד. בכל חברה נדרשים דמי ניהול אחרים, כך לדוגמא מור קופת גמל להשקעה מבקשים 0.41% על הדמי ניהול, לעומת קופה אחרת שדורשת 1.93%.

 

השוואת דמי ניהול

בשל ההבדלים בין הקופות והעובדה כי ככל שדמי הניהול גבוהים יותר כך תרוויחו פחות, חשוב לבחון זאת היטב לפני שבוחרים בחברה מסוימת. ניתן להשוות את דמי הניהול באמצעות מעקב אחר כל חברה, בסיוע של איש מקצוע או דרך אתרים שעוסקים בתחום. באתרים אלו תוכלו למצוא את החברות המציעות קופות גמל להשקעה וכך לראות את הרווחים וההפסדים בכל אחת למול האחרת.

 

התשואה חשובה

אחת הדרכים להרוויח בקופות גמל להשקעה הן התשואות של כל חברה. כיוון והדבר הוא דינמי בכדי לבדוק את התשואות בכל חברה יש לבדוק זאת לאורך שנים ולראות מגמות ברורות. כאשר שנה אחת לא מייצגת עובדה ברורה. כמובן, שכאן תרצו שלחברה שתבחרו יש תשואה גבוה.

 

במה לבחור?

בשורה התחתונה כדי לבחור קופה שהכי רווחית עבורכם תחשבו את התשואה פחות דמי הניהול של אותה חברה וזהו הרווח שיישאר בידכם. באופן זה תוכלו לבדוק מהו בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם. כמובן שתוכלו להתמקח על המחירים מול החברות שונות.

 

לסיכום

קופות גמל להשקעה הן מוצר חסכון בעל יתרונות רבים. בכדי לצאת מורווחים משימוש בו תצטרכו לבחון טוב את דמי הניהול שתשלמו, כאשר בכל חברה הם אחרים. כדאי להשוות בין החברות וכן, להתייחס לתשואות של כל אחת ובכך להחליט באיזו מהן תעשו את הרווח הגדול ביותר.

מטבעות וקופה

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »