מה הסכום המקסימלי לפיצויים בעת תאונת דרכים?

לצערנו הקלעות לתאונת דרכים הינה תסריט דיי נפוץ, אך לעיתים הדבר עלול להסתבך ויכול להיגרם לנו נזק, לא רק ברכוש, אלא גם בגוף ונפש.

במקרה זה ניתן לשקול לתבוע את הגורם הפוגע, או חברת הביטוח שלו, או את הקרנית, בעבור הנזק שנגרם.

במידה וקרתה תאונת דרכים בה נפגענו בגופנו, חשוב לוודא כי קיים בידינו תיעוד מספק על הפגיעה עצמה, ודעת הרופא המומחה שלנו על הפגיעה שספגנו. במידה וגם אין באפשרותנו לעבוד ולהשתכר לאחר התאונה, עולה זכאותנו להגיש תביעה. אך ראשית יש לבדוק מה סיכויי ההצלחה שלנו בתביעה, ומה היקף הפיצויים הצפוי.

 

מה היא תאונת דרכים?

אמנם לנו התשובה עלולה להיות חד משמעית, אך לא תמיד כך הדבר, וכל מקרה לגופו. לכן על מנת למנוע בלבול, והוצאות מיותרות, מיד לאחר המקרה נתייעץ עם עורך דין יואב רונקין על מנת לבדוק אם ישנה עילה לתביעה.

על פי החוק, תאונת דרכים נחשבת לכזאת כאשר בעקבות שימוש ברכב, נגרם לאדם נזק בגוף. שימו לב, כי הדבר לא חייב להתרחש רק בעת נסיעה ברכב, אלא גם כאשר אנו יוצאים או נכנסים ממנו, בעת חנייה, גרירה, ועוד.

 

את מי תובעים ואיך?

במקרה של תביעת תאונת דרכים, לרוב לא נתבע ישירות את הפוגע, ואין חשיבות גדולה לאשם עצמו, אלא את חברת הביטוח. חברת הביטוח היא זו שמספקת את הסכום הנדרש בהתאם לנזק שנגרם.

זכרו כי חברות ביטוח לא ממהרות לשלם בעבור נזקים, ולכן ישנה חשיבות גדולה לתיעוד שנספק לעורך הדין שלנו. תיעוד מספק, המוכיח את הנזק וההשלכות בעקבות התאונה, יעזור לנו לנצח במשפט. כמו כן, סביר כי עורך דיננו יבקש חוות דעת של מומחים נוספים על מנת לחזק את טענתנו.

במידה ולפוגע אין ביטוח, או מדובר בתאונת פגע וברח, נתבע את הקרנית, שהיא קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

 

מה היקף הפיצוי?

הפיצוי ייקבע לרוב בהתאם להיקף הפגיעה, גיל הנפגע, שכרו טרם התאונה, וזאת במידה ואינו יכול לתפקד יותר. ולאחר בדיקת מומחים מטעם עורך הדין שלכם, וטרם המשפט עצמו, יהיה ניתן לתערך את הסכום. הסכומים הללו יכולים לעמוד על מאות אלפי שקלים, ובהתאם לאחוז הנכות, אפילו בגובה של מיליוני שקלים.

 

לסיכום

במידה ונגרם לנו נזק גופני, בהיקף נמוך או גבוה, בעקבות תאונת דרכים, חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין על מנת לבדוק האם זו אכן נחשבת לתאונת דרכים ומה היקף הפיצויים הצפוי לנו במידה ונבחר לתבוע ונצליח. כמו כן, זכרו כי למרות שאנו לא רוצים להיקלע למצב של תאונה, ואפילו אם נקלענו לתאונה שטרם ברורות תוצאותיה, תמיד יש לדאוג לתעד את כלל הנזק כך שעורך הדין יוכל לעשות בזאת שימוש לטובתנו.

 

איש משפט

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »
6 דרכים להשתפר בפוקר
6 דרכים להשתפר בפוקר

פוקר הוא משחק שבו משתתפים רבים מכל רחבי העולם, כשכל אחד מנסה להשיג את היד הטובה ביותר ולנצח את היריבים שלו. למרות המראה הפשוט של המשחק, פוקר מציע אתגרים מסובכים

למאמר המלא »