מה כרוך בבניית בית פרטי?

אין ספק שמדובר בתהליך מורכב, בירוקרטי ויקר, אבל בניית בית פרטי לבסוף מזכה בחלום הנכסף של כל ישראלי – קורת גג פרטית מעל הראש לילדים. אם כך, במה כרוך התהליך של בניית בית פרטי? הנה כל המידע בצורה פשוטה ולפי שלבים. 

בשלב הראשון לבניית בית פרטי, מגייסים את ההן הנדרש לנטילת המשכנתא. נהוג לגייס לפחות 30% מערך הנכס או מעלות בניית הבית, אבל ההמלצה היא תמיד לנסות לגייס הון ראשוני גדול יותר. באופן טבעי להלוואות, ככל שהמשכנתא גבוהה יותר וההון האישי נמוך, ככה הריביות יהיו גם הן יותר גבוהות. כאן https://www.ladayar.co.il ניתן לקבל פרטים נוספים, ואפשר גם להמשיך לקרוא.

 

שלב 2: קבלת אישור עקרוני לבניית בית פרטי

בדומה לקבלת אישור עקרוני למשכנתא עבור רכישת דירה, גם בניית בית פרטי תצריך קבלת אישור עקרוני מבנק המשכנתאות. ההבדל הוא, שאת הכסף נוטל המשכנתא יקבל בהתאם להתקדמות הפרויקט של הבנייה. כלומר, הכסף ניתן בפעימות או בשלבים. כאשר מסיימים שלב מסוים, יש להציג הוכחות ששלב זה הסתיים כדי לקבל את המימון לשלב הבנייה הבא.

 

שלב 3: גיוס אנשי המקצוע הנכונים והכנת תוכניות בנייה

באופן כללי, תהליך הבנייה לא יכול להתחיל לפני שמסיימים את שלב התכנון. ואת התכנון מבצעים אדריכלים ומעצבי פנים, מהנדסי בניין, מהנדסי תשתיות חשמל ואינסטלציה, יועצי קרקעות ומיזוג, מודדים ועוד. כל אלו, לפני שמאתרים את אנשי הביצוע (קבלנים וקבלני משנה, שרברבים, חשמלאים וכו') – המבצעים את תוכניות הבנייה.

לבנות בית פרטי

שלב 4: קבלת היתרי בנייה

לאחר שמכינים את תוכניות הבנייה, יש להגיש את הבקשות הרלוונטיות לעירייה ולגורמים הנדרשים. ללא היתרי בנייה, לא ניתן להתקדם הלאה לשלב הבנייה עצמו. על מנת לקבל היתרי בנייה, יש לגייס את המהנדס או את האדריכל כדי להפעיל את גלגלי הבירוקרטיה.

 

שלב 5: מציאת קבלנים וקבלני משנה

בין הקבלנים השונים הנדרשים לבניית בית, קודם כל צריך לאתר קבלן שעוסק בתחום בניית השלד. השלד כולל את ההקמה של עמודי תווך, המקלט, המרתף וכל בסיס שאמור לשאת את משקל הבית. זאת, מבצעים באמצעות בטון מזוין אשר עומד בתקנים של משרד העבודה והתקנים הישראליים הרלוונטיים.

לבנות בית פרטי

שלב 6: איתור קבלני ביצוע וקבלני משנה

לאחר שמסיימים לבנות את השלד של הבית הפרטי, יש להתקדם הלאה למציאת קבלן עבודות גמר. בשלב זה, הקבלנים אמורים להתקין את מערכות האינסטלציה, החשמל, המים, הגז וכן הלאה. במילים אחרות, כל מה שאמור לקיים את המשפחה שעתידה להתגורר בבית.

 

שלב 7: מאכלסים את הנכס

לאחר שמסיימים עם הבנייה ואפילו מעצבים את הבית בעזרת מעצב פנים, אפשר להגיש בקשה לקבלת היתר אכלוס. זהו טופס אשר נקרא טופס 4, וניתן לקבלן לאחר שמציגים הוכחות שכל עבודות הבנייה בנכס תמו והנכס נמצא בטוח לשימוש ע"י מהנדס בניין. לאחר קבלת היתר אכלוס, מזל טוב, אפשר לגור בנכס!

לבנות בית פרטי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »