משכנתא הפוכה: מה היא ולמי היא?

לאחרונה שומעים יותר ויותר על משכנתא הפוכה. יוקר המחיה מאמיר, אנשים מתקשים לכלכל את עצמם והנפגעים העיקריים הם אלו שאין להם יכולת השתכרות והם מתבססים על קצבת זקנה ופנסיה. כאן ריכזנו עבורכם את המידע על משכנתא הפוכה המביאה פתרון לבני 60 ומעלה.

 

משכנתא הפוכה – מה זה?

משכנתא היא הלוואה הניתנת לרכישת דירה תמורת שיעבוד הנכס לטובת הגוף המלווה. בשונה ממשכנתא כזו, משכנתא הפוכה היא משכנתא המציעה שעבוד נכס הנמצא בבעלות הלווה, תמורת הלוואה מהגוף המממן. את ההלוואה הלווה לא צריך לשלם מידי חודש. הוא משעבד את הנכס בו הוא גר ולאחר מותו יורשיו מקבלים דרישת תשלום מהגוף המלווה, אם לאחר שנה הם לא הסדירו את יתרת החוב, הגוף המממן מוכר את הנכס ומעביר את יתרת הכסף ליורשים.

משכנתא הפוכה נועדה לבני שישים ומעלה למרות שבשבועות האחרונים היו דיבורים על אפשרות להגדלת האופציה הזו לכלל האוכלוסיה, בפועל לא נעשה דבר בעניין. ואולי עדיף שכך. למשכנתא הפוכה יש יתרונות לצד חסרונות.

 

יתרונות וחסרונות משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה מסייעת למבוגרים לצלוח כלכלית את שארית חייהם בכבוד. מבלי להזדקק לזולת. המשכנתא ניתנת ללא בחינת המטרה כך שגם מבוגר המעוניין לטוס לחו"ל לטיול חובק עולם יכול לממש את חלומו באמצעות משכנתא הפוכה. הלווה לא צריך לשלם את ההלוואה וכך הוא חי על חשבון ההלוואה למרות שהוא לא זה שיפדה אותה.

החסרונות גם הם קיימים במשכנתא הפוכה ונתחיל מאחוזי המימון הנמוכים יחסית המתקבלים במסגרת זו. אחוזי המימון המקסימליים מגיעים ל50% מערך הנכס. האחוזים המקסימליים יינתנו רק כאשר גיל הלווה יהיה מבוגר מספיק.

חיסרון מובהק נוסף הוא גובה הריבית על ההלוואה. מדובר בריבית יקרה במיוחד. ההלוואה אמנם לא משולמת מידי חודש, אך היא ממשיכה לתפוח ולצבור ריביות וכך יורשי הלווה יכולים למצוא את עצמם נדרשים לשלם מחיר גבוה בהרבה ממחיר ההלוואה. פעמים רבות אין להם את היכולת לממן את כיסוי ההלוואה והם פשוט נאלצים למכור את הנכס, מה שעלול להוביל לחילוקי דעות במשפחה.

 

חלופה למשכנתא הפוכה?

מודל ירושה עצמית הוא פתרון שגם הוא נותן מענה למבוגרים הנזקקים למזומנים. אתם תמיד מוזמנים להיכנס לאתר https://yerusha-atzmit.co.il ולקבל יותר פרטים. הרבה אנשים זיהו את המודל כחלופה למשכנתא הפוכה ואפשר להבין זאת. במסגרת המודל המבוגר מוכר את דירתו וממשיך לגור בה למרות שהוא כבר קיבל כסף תמורתה… הוא לא נדרש לשלם דמי שכירות והוא ממשיך לגור בדירה אליה הורגל. רק לאחר פטירתו הדירה עוברת למשקיע שרכש את הנכס. מיותר לציין שבמסגרת מודל ירושה עצמית אין עלויות ריבית שתופחת וגם את חילוקי הדעות בהמשך ניתן למנוע. אדם הבוחר לחיות על חשבון הנכס שלו פונה למודל זה.

בית ומטבעות

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »