מתי כדאי לקחת משכנתא לנכס מסחרי?

כמעט כל עסק חדש שנפתח שוכר מקום בו הוא מנהל את העסק – משרדים, מחסנים, אולמות, מפעלים, חנויות או מגרשים.

אם אתם פותחים עסק חדש או שאתם משדרגים את העסק למקום אחר, יכול להיות שרכישה של הנכס במקום השכרה תהיה עדיפה מבחינה כלכלית.

כמובן שגם אם ברצונכם להשקיע בנכס מסחרי, לקיחת משכנתא לצורך רכישת הנכס מהווה חלק משמעותי מכדאיות השקעה זו.

בדרך כלל עלות השכירות שנכס מסחרי יושכר תהיה גבוהה יותר מנכס למגורים, וכתוצאה מכך ההשקעה תשתלם יותר מדירה למגורים.

 

משכנתא על נכס מסחרי

בדרך כלל הבנק ייתן 70% משכנתא מעלות הנכס המסחרי שתרצו לקנות, אך כמובן שזה משתנה מבנק לבנק ותלוי ביכולת ההחזר שלכם, ובביצועי העסק., אחד ההבדלים בין עסק חדש לעסק וותיק הוא ההיסטוריה הפיננסית והרווחיות של העסק – כשבאים לבנק עם דוחות המראים על רווחיות העסק ועם מחזור הכנסות גבוה, הבנק יבין שהעסק שמוצג לפניו מצליח וותיק, לכן הוא ייתן לו משכנתא לנכס מסחרי עם אחוזי מימון גבוהים בריביות טובות.

 

רכישת נכס לעסק

אם אתם בעלי עסקים ואתם שוקלים לקנות נכס לעסק שלכם, בחלק מהמקרים הקנייה תשתלם, והחזר המשכנתא יהיה נמוך מגובה השכירות שתשלמו על הנכס, לכן שווה לבדוק על רכישה באופן כללי. כמובן שעדיף להיעזר בבנק למימון הרכישה, ולכן לקיחת משכנתא תשאיר אתכם עם כסף אותו תוכלו להשקיע בעסק שלכם.

 

מתי כדאי לקחת משכנתא?

החישוב המקובל לכדאיות של משכנתא הוא – גובה השכירות של המקום למול גובה החזר המשכנתא העתידית. כמו כן, יש להחשיב את ההשקעה של ההון העצמי, כיוון שהבנק לא יממן 100% מהרכישה, ולאחר החישוב הזה רואים איזו בחירה הכי משתלמת. המשכנתא מאפשרת לא להשתמש בכספי העסק בלבד לשם קניית הנכס, ובכסף הפנוי להשקיע בעסק – פרסום, שיווק, רכישת ריהוט וכיוצא בזה. כל אלה שואבים כסף רב מהעסק, ואם יש הזדמנות לקחת משכנתא לצורך הרכישה ואת הכסף הפנוי להשקיע בדברים הנ"ל – זה בהחלט עדיף.

 

מחיר העסקה

כמובן שעל משכנתא או כל הלוואה אחרת אנחנו משלמים על ידי הריביות שמתווספות לקרן ההלוואה. אך היתרון הבולט הוא הדחייה של התשלום העיקרי. מדובר ביתרון משמעותי ביותר, שרבים מהאנשים לא מבחינים בו כלל. אמנם אנחנו נשלם יותר, כלומר ניקח משכנתא בסכום X ונחזיר סכום של X כפול 1.4 (נניח), אך בינתיים נצטרך לשלם כל חודש תשלום קטן בהרבה, ואת הסכום הגדול נוכל להשקיע בעסק.

 

לסיכום

לקיחת משכנתא ברוב המקרים עדיפה בהרבה על שכירות וכמובן על תשלום מלא מכספי העסק. חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות מומלץ ומקצועי, על מנת שיוביל את העסק שלכם אל עבר הבחירה הנכונה. ברוב המקרים לקיחת משכנתא היא יותר משתלמת, אז אל תהססו.

 

שעון וכסף

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »