מתי שווה למכור או לקנות דירה

בעסקי הנדל"ן אחד הדברים החשובים הוא הטיימינג, בעיקר כי יש לכך משמעות כלכלית, על הכסף שתרוויחו או תפסידו.

לכן חשוב שתכירו את הזמנים המשתלמים בהם כדאי לכם לרכוש או למכור דירה.

כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

 

תקופות משתלמות

כאשר מדברים על שוק הנדל"ן ישנן עונות בהן יותר משתלם לקנות ולמכור דירות. בבדיקה שנעשתה בשוק הדירות החל משנת 1988 נמצא כי בחודשי עונת הסתיו, החל מאוקטובר ועד לדצמבר, העליות של מחירי הדירות היו מתונות לעומת שאר חודשי השנה. בנוסף, המגמה הצביעה על עליות בשווי של הדירות בעיקר בחודשי הקיץ. אם כן, כלל ראשון, לכוון לקנות דירה בסתיו ולמכור בקיץ.

 

מתי כדאי לכם למכור דירה שברשותכם

רכישות של דירות נעשות לאורך השנה והן דבר שקורה יום יום בחלקים שונים בארץ ובעולם בכלל. כיוון והשוק רחב, חשוב לשים לב למכירות בשוק בתקופה בה אתם מעוניינים למכור. לדוגמא, במידה וברחוב שלכם מוצעים מספר בתים למכירה שדומים במאפייניהם לזה שלכם, כדאי שתמתינו מעט וכך יגדלו הסיכויים להצליח במכירה. באופן כללי ניתן לומר שמכירת דירה עדיפה בתקופת גאות שעשויה להקפיץ את האחוזים להצליח במכירה.

 

מתי שווה לקנות דירה

כמובן שנרצה לקנות דירה במחיר הכי אטרקטיבי ומשתלם. כאשר נצליח לקבל את דירה שתמיד חלמנו עלייה עם כל היתרונות, יחד עם מחיר שנוכל לעמוד בו. לכן, רכישה של דירה עדיפה כאשר יש מיתון בשוק והמחירים יורדים. לפעמים כדאי להמתין קצת לפני שמחליטים לקנות, לעקוב אחר התנודות בשוק עד שיגיעו למצב שמשתלם לכם לבצע רכישה.

 

גם וגם

בשוק הדירות ניתן בכל זמן לקנות ולמכור דירות וכן, לבחור לשדרג את הדירה בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם, רצונות, התאמה לאורח החיים ועוד. לכן, ישנם אנשים שמחליטים למכור את הדירה שבבעלותם, להוסיף כסף או לעשות משכנתא וכך לקנות דירה משופרת יותר. מי שמעוניין לעשות זאת, בוודאי ימצא כי הדרך הטובה ביותר היא למכור ולקנות ביחד, בזמנים סמוכים.

 

כשאין אפשרות למכור ולקנות ביחד

אין ספק כי הדבר החכם והמשתלם ביותר הוא לקנות דירה ובמקביל למכור, אך לא תמיד הדבר מתאפשר. על כן, חשוב שתדעו להיערך לכך מראש כדי למנוע מצב כלכלי בעייתי ולבנות תוכנית מסודרת המכילה את השווי של כל דירה, הדרך בה תממנו את הדירה החדשה ועוד. בנוסף, העדפה היא למכור את הדירה לפני הקנייה של החדשה. תוכלו לעשות זאת באמצעות הגדרה של זמן ארוך לפינוי הדירה הנמכרת וכך להרוויח עוד זמן בחיפוש החדשה.

 

לסיכום

כאשר מעוניינים לרכוש או למכור דירה כדאי להכיר את המגמות בשוק ולהבין מתי משתלם לעשות זאת. במידה ותרצו למכור דירה שבבעלותכם בכדי לקנות חדשה משופרת, כדאי שתעשו זאת בזמן מקביל. במידה ולא מתאפשר, שקלו את האפשרות למכור ולאחר מכן לקנות דירה חדשה.

 

שעון ומטבעות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »