קריסת הכלכלה בתקופת הקורונה – איך זה משפיע על הליכי הוצאה לפועל

הקורונה פגעה בהרבה בעלי עסקים ובשכירים כאחד והביאה הרבה אנשים במפתיע להליכים מול הוצאה לפועל. איך השפיעה הקורונה על הליכי הוצאה לפועל ומה השתנה?

הקורונה הפתיעה את כולנו ופגעה בשגרת חיינו היומיומית. כנראה שהריחוק החברתי, הפחד ממגע ושמירת המרחק ישארו איתנו לעוד הרבה זמן, אך מעבר להיבטים חברתיים אלו, כנראה מה שתשאר ותזכר עוד זמן רב היא קריסת הכלכלה. רבים מאיתנו חוו בימי הקורונה, בתקופות הסגר וגם בתקופות המשוחררות יותר משברים כלכליים בתור שכירים שהוצאו לחל"ת ממושך או בתור עצמאיים אשר פשטו רגל. עסק אשר חווה משבר קשה ונפתח מולו תהליך הוצאה לפועל מומלץ שיפנה לעורך דין לענייני הוצאה לפועל אשר ילווה ויסייע בתהליך המורכב מול גוף זה.

 

הוצאה לפועל

כל אדם או בעל עסק אשר לוקח הלוואה כדוגמת הלוואת כסף מהבנק או משכנתא מגוף כלשהוא, מחויב להחזיר הלוואה זאת לפי תנאי החוזה עליו חותם בזמן לקיחת ההלוואה. הוצאה לפועל היא גוף אשר תפקידה לטפל במקרים בהם החוב לא מוסדר בזמן לפי החוזה, ביכולתה מול החוק לעקל נכסים, להטיל צווים מגבילים בתחום כלכלי, בתחום היציאה מהארץ ואף הטיפול יכול להגיע למעצר או מאסר בפועל.

בעקבות משבר הקורונה גם הוצאה לפועל שינו מספר הנחיות כך שחייבים אשר נפתח מולם תיק בהוצאה לפועל יפגשו בהקלות מסוימות אל מול מה שהיו חווים לפני תקופת הקורונה. עיקר מקבלי ההטבות הם אנשים אשר החוב שלהם נמוך יותר מ50,000 שקל במצטבר.

 

הסדר קורונה בהוצאה לפועל

פתיחת תיק בהוצאה לפועל פותח תהליך משפטי שמטרתו לגרום לחייב להחזיר את התשלומים במהרה ולכן מוטלות עליו מיד הגבלות כדי שיחזיר את הכסף במהרה. בעקבות הקורונה מוצע לאנשים אשר החוב שלהם יחסית נמוך (כפי שצוין לעיל) הסדר הכולל הטבות כדי להסדיר את התשלומים בזמן.

מעבר לגובה החוב ישנם עוד תנאים נוספים על מנת שיוצע לאדם ההסדר. כאמור, קודם כל גובה החוב המקסימלי הרלוונטי לקבלת ההסדר הוא חוב של עד 50,000 שקלים. נוסף על כך ישנה חשיבות למתי שילם החייב את התשלום הראשון להחזרת החוב ומה נושא התיק כדוגמת מזונות ותשלומים על כבישי אגרה.

במסגרת ההסדר מופחתת לחייבים הריבית על החוב, כך שכל יום שעובר והתשלום לא חוזר הריבית שעולה נמוכה יותר ממה שהייתה אמורה להיות. בנוסף, ההחלטות המשפטיות על תהליכי עיקול וגבייה מוקפאים ודוחים אותם, לעומת הזמן שבו היה מתחיל ההליך לא בימי קורונה.

הקורונה הביאה לקריסה ממשית של הכלכלה העולמית והישראלית בפרט. מתוך הבנה של המצב המורכב מוצעים הסדרים לחייבים אשר פתוחים מולם תיקים בהוצאה לפועל ואלו מטיבים עם החייבים, דוחים את הליכי העיקול ומקטינים משמעותית את הריבית.

 

מחשבון זכוכית מגדלת וכסף

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »