כל מה שרציתם לדעת על החזרי המס

קביעת דו"ח מבקר המדינה כי רשות המיסים חייבת לאזרחי מדינת ישראל למעלה מ – 3 מיליארד שקלים, מעידה כי הרבה אנשים כלל אינם מודעים להחזרי המס המגיעים להם בגין גביית מס עודפת, החזרים היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים. לשם כך, ריכזנו עבורכם את כל הדברים שחשוב לדעת על החזרי מס

 

האם אתם משלמים יותר מס מהנדרש?

כפי שכולנו מכירים לוודאי, חובת התשלום למס הכנסה היא בין החובות האזרחיות המוטלות על כל אזרח ישראלי שעבר את גיל 18 ובעל סף הכנסה מסוימת, אך האם טרחתם לשאול את עצמכם פעם כיצד נקבעת חבות המס של כל אחד מאיתנו?

חבות המס של כל אחד מאיתנו נקבעת בהתאם לגובה ההכנסה שלנו, כאשר אופן החישוב מבוסס על ממוצע המשכורות שקיבלנו בשנת המס הקודמת ועל נקודות הזיכוי השונות, המזכות בהנחה את אלו העומדים בקריטריונים מסוימים. שיטת החישוב הזו וכן העובדה כי נקודות הזיכוי אינן תמיד מעודכנות, מביאה לידי כך שרבים מאיתנו משלמים מס יותר מהנדרש.

 

מה זה החזר מס?

רשות המיסים חייבת לאזרחי ישראל יותר מ – 3 מיליארד שקלים בגין גביית מס עודפת, אך כיאה למדינה בירוקרטית, ההחזר בגין גביית המס העודפת – החזר מס – אינו מוחזר אלינו באופן אוטומטי ועלינו לפעול להגשת בקשת החזר מס באופן עצמאי או באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

חשוב לזכור כי, בקשת החזר המס, היא בגין כספים המגיעים לכם בזכות ולא בחסד ולאור העובדה כי, לא רבים מכירים את זכותם, החוק מאפשר להגיש את בקשת ההחזר גם באופן רטרואקטיבי ועד 6 שנים לאחור. אז האם כבר בדקתם אם מגיע גם לכם החזר מס?

 

המקרים הנפוצים ביותר של החזרי מס

הזכאות להחזר מס יכולה להיות בגין מגוון מקרים עבור שכירים ועצמאים כאחד, כאשר הנפוצים מביניהם הם – החלפת מקום עבודה במהלך השנה, שחרור מצה"ל, סיום תואר אקדמאי, הורות לילדים, הורים יחידנים, בעלי נכות, מגורים בפריפריה ועוד.

 

בדיקת החזר מס

כיום, ניתן לבצע את בדיקת החזר המס בקלות ובמהירות, הן באמצעות סימולטורים מקוונים שונים (אחד מהם אף נמצא באתר רשות המיסים) והן באמצעות בדיקה יסודית ומקיפה באמצעות חברה מקצועית ומנוסה.

היות והחזר המס הממוצע עומד על כ – 8,000 ₪, חשוב לעשות בדיקה מקצועית על מנת לוודא שתקבלו את מלוא הסכום המגיע לכם. הגשה לא נכונה של הטפסים ומתן מידע חסר ולא מדויק, עלולים להביא לכך שתקבלו רק חלק מהסכום ואף לדחייה מוחלטת של הבקשה.

 

לסיכום

שיטת חישוב המס ואי עדכון של נקודות זיכוי המס השונות, עלולים להביא למצב בו אנחנו משלמים יותר מס ממה שאנחנו אמורים לשלם בפועל, כך שנוכל לקבל החזר מס, באמצעות הגשת בקשה לרשות המיסים, אותה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי ועד 6 שנים לאחור. היות ומדובר בסכומים משמעותיים, מומלץ לבצע את זכאותכם להחזר עם חברה מקצועית.

החזרי מס

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »