כמה שווה זהב?

זהב הינה המתכת היקרה האהובה בעולם. כבר בימי קדם נהגו היוונים הקדמונים והרומאים לקשט עימה בתי עשירים ומקדשים, להכין תכשיטים ולטבוע מטבעות למסחר. הזהב היה ונותר מתכת נדירה אשר מחצביו ברחבי העולם הולכים ומתדלדלים וגם אסונות, מלחמות ותנודות כלכליות עזות אינן משפיעות במידה ניכרת על מחירו כפי שקורה למטבעות או סחורות אחרות. החברה הישראלית למדליות ומטבעות מאפשרת לכם לרכוש מטילי זהב ובוליונים להשקעה בטוחה.

 

אז כמה שווה אונקיית זהב?

אונקייה אחת השווה 31.1 גרם זהב הינה יחידת המידה האוניברסלית המקובלת לשקילת זהב. מחירה משתנה תדיר אך נותר בגבולות יציבים יחסית. מחיר הזהב מושפע בעיקר ממלאי הזהב שקיים בעולם ומחוקי השוק הטבעיים של היצע וביקוש. אתר החברה הישראלית למדליות ומטבעות מתעדכן מדי יום במחיר הזהב ומהווה כלי חישובי אמין ומקצועי לצורכי רכישת ומכירת זהב, לחץ כאן לשער הזהב המעודכן.

 

החברה הישראלית למדליות ומטבעות

החברה הישראלית למדליות ומטבעות הוקמה בשנת 1958 על ידי ראש הממשלה הראשון דויד בן גוריון. מטרת החברה היתה ליצור מטבעות ומדליונים מזהב וכסף טהור לציון מאורעות חשובים בהסטוריה של עם ישראל בעת המודרנית ובעת העתיקה. כיום החברה מייצרת סדרות של מטבעות בעלי ערך סנטימנטנלי ורוחני רב בנוסף על החומרי ומיועדים לאספנות ולהשקעה. בין הסדרות האהובות ביותר ניתן למצוא את סדרת דגי ים סוף, סדרת הפסיפס המשובצת שברי אבני פסיפס שנאספו מאתרים אכאולוגיים, סדרת פרפרי ארץ ישראל, סדרת ציפורי ארץ ישראל ועוד.

 

קסמו של הזהב

הזהב הנוצץ והצהבהב הקסים את האנושות מן הרגע שהתגלה. האגדות מספרות ששלמה המלך השיג את עושרו מכריית זהב באפריקה ובכך הביא לתקופת שגשוג ופריחה בכנען. הזהב מייצג עושר ומלכותיות ולאורך ההיסטוריה האנושית שימש בתרבות כסמל לקדושה ומעמד גבוה. גם מבחינה רוחנית הזהב מייצג את השלמות, הטוהר וההארה. הזהב משמש ליצירת חפצי אמנות, לתכשיטים, לעיטורים שונים ולתשמישי קדושה. גם בימינו הזהב עודנו מייצג עושר ומעמד גבוה ונקשר לאציליות ומלכותיות הן בתרבות המערבית והן בזו המזרחית.

 

הערך הכלכלי של הזהב

מאחר והזהב היה ועודנו מתכת נדירה יחסית אשר מחצביו ברחבי העולם הולכים ומתדלדלים בעוד שהביקוש לו רק עולה ועולה, מחירו של הזהב נותר בהתמדה יקר. לאורך ההיסטוריה ניתן ללמוד כי מלחמות, אסונות, מהפיכות ותנודות כלכליות חריפות לא שינו בהרבה את ערכו כמו שקרה למטבעות או סחורות אחרות ולכן הוא נחשב להשקעה יציבה שיכולה לסייע לכם ולצאצאיכם לצלוח משברים כאלה ואחרים ולצאת מהם מאוששים כלכלית הרבה יותר מאשר הסתמכות על מטבע כזה או אחר ואפילו נכסי נדל"ן.

 

לסיכום

הזהב היה ועודנו מתכת מבוקשת ויקרה אשר שומרת על ערכה בתנודות יציבות יחסית לחלופות. החברה הישראלית למדליות ומטבעות מייצרת ומציעה למכירה מטילי זהב ובוליונים להשקעה ולאספנות.

זהב

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »