איך מבצעים בדיקת ביטוחים?

ענף הביטוח נתון בתחרות גבוהה. כל חברת ביטוח רוצה להגיע אל כמה שיותר מבוטחים וממילא, גם המחירים משתנים. ראך הסיבה לעריכת ביטוחים היא לא דווקא בגלל המחיר… במיוחד עבורכם יצאנו לבדוק למה חשוב לערוך בדיקת ביטוחים ואיך מומלץ לערוך אותה. הכתבה לפניכם.

 

למה לערוך בדיקת ביטוחים?

מרביתינו כלל לא יודעים אלו ביטוחים קיימים על שמם. על פי נתוני רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון, מרבית המבוטחים משלמים על ביטוחים כפולים. יש כאלו שמשלמים על ביטוחים המיותרים להם ויש מקרים בהם הביטוח נרכש לפני שנים וכיום ניתן לרכוש ביטוח מקיף הרבה יותר במחיר המשולם.

כך או כך, בדיקת ביטוחים היא בדיקה חיונית לכל מבוטח בישראל. ניתן באמצעותה לחסוך כסף באופן מיידי, להימנע מעוגמות נפש בטווח הרחוק ומעל הכל, לייעל את התיק הביטוחי הקיים. בדיקה כזו לא תעלה כסף למבצע אותה, כך שאין מה להפסיד מביצוע שלה.

 

איך עורכים בדיקת ביטוחים?

בדיקת ביטוחים היא בדיקה הניתנת לביצוע דרך אתר הר הביטוח הממשלתי שהוקם כמענה לדרישת הציבור על הקלת תהליך איתור ביטוחים קיימים. אתם עצמכם יכולים להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להיכנס לאזור האישי באמצעות הזנת פרטים מזהים כמו מספר זהות, תאריך יציאה מהארץ בשלוש השנים האחרונות ועוד. לאחר הזנת הפרטים תצטרכו לבחור בשירות הרצוי ותוך שניות בודדות תקבלו דו"ח המפרט את פוליסות הביטוח הקיימות על שימכם.

 

האם הבדיקה באתר הר הביטוח מספיקה?

בתור מבוטחים שרוצים לייעל את הביטוחים הקיימים על שימכם לטוב ביותר, ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח מקצועי  לעריכת בדיקת ביטוחים מקצועית. קיימות מגוון סיבות לכך. אך העיקרית שבהם היא מוגבלות המידע הקיים באתר הר הביטוח.

 

איזה מידע מופיע באתר הר הביטוח?

אתר הר הביטוח מקבל את המידע מחברות הביטוח השונות. יחד עם זאת, ישנן חברות ביטוח המחתימות את המבוטחים על בקשה לא לדווח על הביטוח הנרכש לאתר הר הביטוח וכך פרטי הביטוח לא מופיעים באתר – ביטוחים כאלו לא תוכלו למצוא באתר. יחד עם זאת, האתר הוא אתר אינטרנט, גם הוא נתון לטעויות טכניות מגוונות ונתונים שגויים עלול לצוץ גם בו. מסיבה זו מומלץ לבצע השוואה בין המידע המופיע באתר למידע המופיע באתר החברה המבטחת.

קחו בחשבון שהמידע המתקבל כולל פירוט שם הפוליסה ומספרה, אך הוא לא כולל מידע על הכיסויים המסופקים במקרה ביטוחי במסגרתה. לצורך כך המבוטח נדרש לפנות לחברה המבטחת ולקבל את המידע באופן פרטני. גם כאשר מעוניינים לערוך שינוי בהרכב הפוליסות, חברות הביטוח מחייבות פנייה ישירה של המבוטח וכעך פנייה לסוכן ביטוח אמין ומקצועי פותרת מורכבות רבה נלווית.

 

לסיכום

ניתן לבצע בדיקת ביטוחים באופן עצמאי באמצעות אתר הר הביטוח, אך ההמלצה היא לבצע את הבדיקה כמו שצריך ולפנות לגורם מקצועי לצורך ביצועה.

בדיקת ביטוחים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »