בלון או משכנתא בריבית? איך בוחרים מסלול למשכנתא

למסלולי המשכנתא הנבחרים ישנה השפעה מכרעת על כדאיות המשכנתא בסופו של דבר. בבחירת מסלול משכנתא מתייחסים לכמה נתונים. כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא. על כל שאלה שיש לכם, פנו אל מומחי משכנתא אינפו בהם נעזרנו בכתיבת הכתבה. הם ישמחו לשרת אתכם. אז בואו נתחיל.

 

מה חשוב לבדוק לפני בניית תמהיל המשכנתא?

תמהיל המשכנתא הוא הרכב תיק המשכנתא שלכם. כאשר אתם מחליטים איזה מסלולי משכנתא לשלב בו, אתם חייבים לקחת בחשבון את כל הנתונים.

  • גובה הוצאות צפויות בעתיד – אם אתם לוקחים משכנתא לפני נישואים ואתם יודעים שלאחר החתונה גובה ההוצאות יעלו עם התרחבות המשפחה, ההתחייבויות המשותפות וכו', חשוב שתבנו תמהיל משכנתא מותאם שיכלול גובה החזר חודשי שתוכלו לעמוד בו.
  • האם תקופת המשכנתא הראשונית היא מעיקה מידי עבורכם  – נוטלי משכנתאות רבים מרגישים שתקופת המשכנתא הראשונית היא מורכבת עבורם כלכלית. זה קורה במיוחד כאשר מתחילים לשלם את המשכנתא לצד הכניסה לבית החדש וכך משלמים גם על ריהוט ושיפוץ הדירה באותה תקופה. במקרים כאלו ניתן לשלב הלוואת בלון במשכנתא בה לא תצטרכו לשלם כלל על המשכנתא.

 

הכירו את מסלולי המשכנתא המובילים

 

מסלול פריים

מדובר במסלול הריבית המדובר ביותר. לאחר שמונה שנים בהם הוא לא עלה והיה יציב יחסית, הוא התייקר למעל 3%. מדובר בריבית המורכבת מריבית בנק ישראל ומריבית עוגן הבנקים. ריבית עוגן הבנקים לא משתנה והיא עומדת על 0.5%. אך ריבית בנק ישראל מתעדכנת בכל חמש עשרה לחודש, בניסיון למנוע את התפשטות האינפלציה הקיימת. ברגע שמשכנתא מבוססת על מסלול כזה, כל התייקרות של הריבית מעלה את גובה ההחזר החודשי הנדרש.

 

מסלול קבוע

ריבית משכנתא בריבית קבועה היא יציבה והיא מעניקה יציבות למשכנתא. מדובר בריבית שהיא אמנם יקרה יותר, אך היא נשארת קבועה לאורך כל תקופת המשכנתא.

 

מסלול קבוע צמוד

ריבית משכנתא קבועה בה גובה הריבית הוא קבוע ולא משתנה, אך הקרן של ההלוואה מוצמד לשיניים במדד וכך כל התייקרות משפיעה באופן ישיר על יתרת המשכנתא.

 

מסלול בלון

הלוואת בלון היא הלוואה הניתנת לתקופה קצובה (לרוב, לא יותר משנה וחצי) ובה הלווה משלם את ההלוואה בתשלום אחד, בסוף התקופה. ניתן לשלב הלוואת בלון במשכנתא, אך חשוב לציין כי מדובר במסלול יקר. הריבית לא משולמת כל חודש ולכן היא מצטברת ויוצרת את אפקט ריבית דריבית, מה שמשליך על כדאיותה.

 

מסלול גרייס

הלוואת גרייס היא הלוואה בה הלווה לא משלם בתחילת תקופת ההלוואה על הקרן, אלא רק על הריבית. כך הוא נהנה מתשלומים נמוכים, הוא משלם את את הריבית כדי שהיא לא תצטבר ובהמשך, הוא מתחיל לשלם את ההלוואה כמו שסוכם. ישנם עוד מסלולים רבים כמו מסלול מט"ח, מסלול משתנה ועוד, היריעה קצרה מידי. אולי עוד ניפגש ונרחיב לכם עוד בנושא, בהמשך.

משכנתא

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »