דוחות שותפות – טופס 1065

בשנים האחרונות, ישראלים רבים מחפשים דרכים נוספות להשקיע את כספם להניב רווחים מכסף "ששוכב" בעובר ושב. ניתן לראות מגמה הולכת ומתחזקת של השקעות בארצות הברית, אם בתחומי נדל"ן ואם בתחומים אחרים. אחד הדברים הראשונים שנדרש להכיר, הוא טופס שותפות, שיוגש לרשויות המיסוי בסיום שנת המס באם הוגדרתם כשותפות.

 

מהו טופס 1065?

טופס 1065 הוא כינויו של דו"ח המס שנדרש להגיש כל מי שמוגדר על פי החוק האמריקאי כחלק משותפות בארצות הברית. כל התאגדות של שני חברים ומעלה, אשר לא נרשמה וסווגה כתאגיד (Corporation), תיחשב שותפות. שמה הרשמי של השותפות הוא Limited Liability Corporation (LLC). עם זאת, לא מדובר בסטטוס שניתן באופן אוטומטי, אלא נדרש מחברי השותפות למלא ולהגיש מסמכי שותפות משפטיים ובמעמד זה גם לבקש מספר זיהוי לעסק (EIN).

בדו"ח מס השותפות תדווח כל הנכס והוצאה שהייתה לשופות במהלך השנה ואף תצוין חלוקת הרווחים וההפסדים בהתאם לאחוזי החזקה של כל שותף. כל אחד מהשותפים יידרש למלא בעצמו טופס K-1 בעת הגשת הדו"ח הכללי. טופס זה מבטא את החלק היחסי של השותף בתוך השותפות, הן מבחינת החלוקה בין השותפים והן מבחינת ההפסדים והרווחים שהיו לו בשנה זו.

 

איך מגישים את דו"ח המס?

דו"ח מס השותפות, הוא דו"ח אינפורמטיבי אשר צריך להיות מוגש לרשויות המס. מועד הגשת הדו"ח תלוי במקום ניהול ספרי השותפות של העסק. ככל שספרי השותפות מנוהלים בתחומי ארצות הברית, יש להגיש את הדו"ח עד ה-15 למרץ לשנת המס העוקבת.

במידה וספרי השותפות של השותפות מנוהלים מחוץ לתחומי ארצות הברית, יש להגיש את הדוח עד לתאריך 15 ליוני לשנה העוקבת, מלווה בהצהרה לצורך זכאות בארכה במידה וזו תידרש.

יצוין בכלל המצבים, ניתן לבקש ארכה של חצי שנה בהגשת בקשה. במידה ומעוניינים בארכה, השותפות תידרש להגיש טופס 7004 לפני תאריך ה15 לאפריל ואז תינתן הארכה עד חודש ספטמבר.

 

מה היתרונות בסוג דיווח זה של שותפות?

בניגוד לקמת תאגידים, הקמת שותפות (LLC) היא זולה באופן יחסי (עומדת על כ200 עד 300 דולרים לשנה כתלות במדינה בה היא מוקמת) ומצריכה הגשה של טפסים פשוטים ובודדים. בנוסף, שותפות ניתנת לשותפות והקמה על ידי אדם שאינו מחזיק באזרחות אמריקאית. קרי, גם אזרח ישראלי יוכל להקים שותפות, ללא קשיים מיוחדים. עוד, חברים פסיביים בשותפות LLC, לא חייבים לשלם תשלומי ביטוח לאומי לרשויות עם הרווחים שלהם. לצד זאת יצוין כי החיסרון העיקרי בשותפות, הוא כי היא מפורקת בקלות רבה – מספיק שחבר אחד עוזב ואז נדרשים השותפים האחרים לסגור את השותפות.

זקוקים לסיוע והכוונה במילוי דו"ח 1065? פנו אלינו, אל מסאמריקה ונשמח לסייע. למשרדנו ניסיון רב בתחום זה והוא מלווה לקוחות רבים במקצועיות וללא פשרות שנים רבות. ליצירת קשר לחצו על הקישור.

מילוי טופס

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »