האם חובה לשלם פנסיה בתור עצמאי

עד לפני כמה שנים רק שכירים בישראל היו מחויבים להפקיד כסף לפנסיה, כאשר עצמאיים היו אחראים על עצמם. המצב הזה השתנה כאשר עבר חוק בכנסת שמחייב גם עצמאיים לשלם פנסיה, וזאת מתוך רצון למנוע מצב שבו אדם מגיע לגיל פרישה ואין לו מקור הכנסה יציב. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על פנסיה לעצמאיים ואיך למקסם את הרווח ממנה. 

 

פנסיה לשכירים

עוד לפני שנדבר על קרן פנסיה לעצמאי, כדאי אולי לקבל רקע כללי על הפנסיה. כל מעסיק בישראל מחויב להפריש חלק מהמשכורת של העובד לטובת קרן פנסיה. חלק מההפרשה נלקח מתוך ההכנסה של העובד אולם חלק אחר הוא מהמעסיק עצמו. המטרה של ההפרשה הזו היא לוודא שגם לאחר הפרישה מהעבודה העובד יוכל להנות מרמת חיים דומה לזו שהייתה לו בשנות עבודתו.

למרבה הצער, לא כולם חסכו מספיק כסף לפנסיה שלהם, מה שהעמיד חלק מהאוכלוסייה במצב שבו אין להם איך להתקיים לעת זקנה. בשכירים הבעיה הזו פחות קיימת כיון שהחוק מחייב את המעסיק להפריש פנסיה, אולם הבעיה הגדולה הייתה בקרב עצמאים.

עובדים

מה קורה אצל עצמאים

ראשית כל חשוב לומר שכיום גם עצמאים מחויבים להפריש פנסיה. החוק הזה נכנס לתוקף לפני כמה שנים, אולם מהרגע שהוא נכנס לתוקף אי תשלום פנסיה עבור עצמאי עלול לגרור קנס. יש אמנם חריגים שפטורים מהתשלום הזה כגון עצמאיים מעל גיל 60 או מתחת גיל 21, אולם באופן כללי החובה הזו חלה על כל עצמאי. ההפרשה יכולה להיעשות לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים קופת גמל.

 

איך לעשות את זה בצורה נכונה

הדבר החשוב ביותר בפנסיה לעצמאיים הוא לנסות להוריד את גובה המיסים שאתם משלמים. עליכם לבדוק מה גובה ההפקדה המקסימלי, והאם הוא יוכל להוריד את גובה המס שאתם משלמים. אם אתם לא מצליחים לעשות את החישובים הללו בכוחות עצמכם, אל תהססו לפנות לאיש מקצוע מתחום המיסוי.

 

השוואה בין קרנות פנסיה

בתור עצמאיים, במיוחד אם ההכנסה שלכם גבוהה אתם יכולים לקבל פנסיה בתנאים משופרים. העובדה שמקום העבודה שלכם לא מפקיד את הפנסיה שלכם לקרן מסוימת נותנת לכם להחליט לבד לאן הייתם רוצים לשלוח את קרן הפנסיה שלכם. הכנסה גבוהה גם תאפשר לכם להנות מתנאים טובים יותר, כיון שתוכלו להתמקח עם הקרנות שונות על גובה דמי הניהול והתנאים שיהיו לכם.

 

לסיכום

לפני כמה שנים מדינת ישראל החליטה לחייב גם עצמאיים לשלם פנסיה. חובת התשלום חלה כמעט על כל העצמאיים למעט מי שגילו נמוך מ21, גבוה מ60 או שההכנסה שלו אינה עוברת רף מסוים. בתור עצמאיים תוכלו לבקש הצעות מקרנות פנסיה שונות כדי לבחור את זו שמעניקה לכם את התנאים הטובים ביותר. מומלץ גם להתייעץ עם יועץ מס כדי להפיק את הרווח המקסימלי.

עצמאי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מסחר במניות
רכישת מניות – כל מה שחשוב לדעת

בעידן הפיננסי המודרני, רכישת מניות הפכה לאחת מההשקעות הפופולריות ביותר בין הציבור הרחב שזה יהיה בישראל או בעולם. רכישת מניות מהווה דרך מרתקת להשקעה בשוק ההון. הבנת העקרונות הבסיסיים של

למאמר המלא »
משרד מושלם
איך לרהט את המשרד המושלם?

משרד מושלם זה לא סתם פינוק. מדובר בפרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים וכתוצאה ישירה מכך גם ברווחיות של החברה. כך שזה לא המקום להתפשר. כדי לרהט משרד מושלם, ליצור אווירה

למאמר המלא »